אא

ישראייר צפויה לשוב למכור מוצרי דיוטי פרי בטיסותיה - מתי זה יקרה?

לאחר שהחברה הייתה מסוכסכת תקופה ארוכה עם ג'יימס ריצ'רדסון, היא חתמה לאחרונה על הסכם מחודש עם החברה ואמורה להתחיל בקרוב למכור מוצרי דיוטי פרי בטיסותיה

ישראייר חוזרת להפעיל דיוטי פרי במטוסים. צילום~: Shhutterstock ישראייר חוזרת להפעיל דיוטי פרי במטוסים. צילום~: Shhutterstock

לאחר תקופה ארוכה בה הפסיקה למכור מוצרי דיוטי פרי בטיסותיה, ישראייר עתידה לשוב למכור מוצרים פטורים ממכס בטיסותיה.

בישראייר לא היו מוכנים במשך תקופה ארוכה להפעיל את המכירה במטוסים באמצעות ג'יימס ריצ'רדסון, כמו גם חברת ארקיע כאשר גורמים בשתחי החברות טענו: "התנאים המסחריים שדורשת ג'יימס ריצ'רסון בעייתיים". 

ישראייר וארקיע היו מעונייינות להפעיל את הדיוטי פרי באמצעות חברתLAYAM  אולם ברשות שדות התעופה לא היו מוכנים לאפשר זאת בשל העובדה שג'יימס ריצ'רדסון היא זו שזכתה במכרז להפעלת הדיוטי פרי. כמובן שבשל אי ההסכמות ישראייר וארקיע הפסידו הכנסה לא מבוטלת מאי מכירת הדיוטי פרי בטיסות.

ביצוע מכירה של מוצרי דיוטיי פרי במטוסים הינו מהלך מורכב הדורש אופרציה של מחסנים, שינוע, מערך של ייבוא ועוד. כאמור, בסופו של דבר ישראייר חתמה מחדש על הסכם עם ג'יימס ריצ'רדסון להפעלת חנויות למכירת מוצרים פטורים ממכס בטיסותיה הבינלאומיות ובישראייר צופים כי זה יהיה החל מהרבעון הרביעי של השנה.

בסביבת ישראייר מעריכים כי בשנה החברה יכולה לרשום הכנסה בסדר גודל של כ-4 מיליון דולר ממכירת מוצרי דיוטי פרי לנוכח ההיקף ההולך וגדל של נוסעים עם החברה. ישראייר רשמה ברבעון השני של 2023 הכנסות בסך של 104.7 מיליון דולר, רווח תפעולי של 6.5 מיליון דולר, ורווח נקי בסך של 4.9 מיליון דולר. בחצי השנה הראשונה של השנה הכנסות ישראייר זינקו ב-41% לסך של 198.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי צמח לסך של 10.2 מיליון דולר ואילו הרווח הנקי גדל ב-23% לסך של 7.7 מיליון דולר.

ישראייר שחתמה על מזכר לקליטת שני מטוסים חדשים נמצאת גם במו"מ לרכישת השליטה בחברת התעופה הצ'כית סמארט וווינגס Smart wings, כאשר הצדדים דחו את השלמת המו"מ לחודשים הקרובים, לאחר סיום עונת הקיץ והחגים.

ישראייר. צילום: Shutterstockישראייר. צילום: Shutterstock

 

...

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראייר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: