אא

עוצר טיסות לילי: כך זה נראה בעולם

במשרד התחבורה אוספים נתונים לגבי עוצר ההמראות הלילי, ובין היתר בודקים את המצב בעולם. אז כשירות לשרה ולכם - הנה כמה מנמלי התעופה העמוסים בעולם - וכיצד פועל לוח ההמראות בהם. וגם: היכן עוצרים טיסות כל לילה לשעתיים בלבד?

נמל התעופה DAXING. עוצר של שעתיים בלילה (צילום: Daxing Airport) נמל התעופה DAXING. עוצר של שעתיים בלילה (צילום: Daxing Airport)

הכוונה להרחיב את עוצר ההמראות מנתב"ג שנחשפה אמש (ה') בפספורטניוז, מעלה מחדש את שאלת מניעתן של טיסות בשעות הלילה, ואת ההשוואה המתבקשת לנמלי התעופה הגדולים והעמוסים בעולם.

ניו יורק, ניו יורק: העיר שלא ישנה 

אולי תופתעו לשמוע שבנמל התעופה JFK, הגדול מבין הנמלים של ניו יורק, לא קיים עוצר טיסות. לאורך כל שעות הלילה ממריאות טיסות. טרמינלים מסוימים בנמל לא פועלים 24 שעות ביממה, אך הסיבה לכך היא שעות ההעסקה של עובדי הנמל ולא רעד המנועים. כמו JFK, גם בניוארק לא קיים עוצר טיסות - זאת לעומת נמל התעופה לה גווארידה, הפחות רלוונטי לנוסע הישראלי, שם קיים עוצר טיסות בין חצות ל-06:00 בבוקר.

אטלנטה: קורה בנמלים העמוסים ביותר. אבל למה?

עכשיו אל נמל התעופה העמוס בעולם – זה שבאטלנטה, ג'ורג'יה. אצלם, מתברר, סוגרים מוקדם יותר מאצלנו, וכבר ב-23:00 עוצרות מרבית ההמראות – עד לשעה 04:30. כלומר: מתחילים מוקדם יותר מאשר בישראל, ומסיימים מוקדם יותר מאשר בישראל.

אבל הסיבה המרכזית באטלנטה היא פחות הרעש אלא יותר – משהו שאנחנו פחות מכירים – הומלסים שעשו מבית הנתיבות בית, ונוהגים לישון בנמל התעופה שם. אי לכך, לא רק ההמראות והנחיתות בשעות האלה בוטלו אלא גם הכניסה לנמל התעופה – נאסרה.

צילום: Shuttestockצילום: Shuttestock

לילה טוב אירופה

במרבית מדינות אירופה נהוג כי עוצר הטיסות מתחיל בין 23:30 לחצות, וחידושן בדרך כלל מתבצע בין 05:00 ל-05:30, כאשר ההקפדה היתרה נעשית בנמלי התעופה הסמוכים יותר למרכזי ערים.

בנמל התעופה החדש של ברלין למשל, אין המראות בין חצות ל-05:00 בבוקר ובשארל דה-גול שבפריז הטיסות מסתיימות ב-00:30 ומתחדשות ב-05:30. הנמלים המרוחקים יותר פועלים בטווח שעות רחב יותר.

נמל התעופה של רומא – למרות ששם לא הוכרז רשמית על עוצר טיסות, לא מפעיל גם בימי הקיץ העמוסים טיסות בין חצות לבין 05:45 בבוקר.

לונדון תחכה לכם

בהית'רו, הגדול שבנמלי לונדון, העוצר מאוד דקדקני ומפורט, כיאה לבריטים שעוסקים ברווחת התושבים הגרים בסמוך לנמל כבר 30 שנה. ישנו "עוצר קטן" בין 23:30 לבין 06:00, אז קיימת הגבלה על מספר ההמראות המותרות מהית'רו בשעות הלילה (5,800 טיסות בחישוב שנתי).

אך בהתאם להנחיות משרד התחבורה הבריטי, בנמל מנסים להימנע ככל שניתן מהמראות כבר בין 22:50 ל-06:00 וגם מנחיתות בין 22:55 ל-04:40. מגבלות נוספות קיימות על מטוסים רועשים במיוחד כדוגמת דגמים ישנים של בואינג 737 ואחרים.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

עמאן הולכת לישון

ומה אצל שכנותינו? בעמאן שבירדן כבר בשעה 22:00 סוגרים את נמל התעופה להמראות, ופותחים ב-06:00, מה שהופך את שדה התעופה לאחד המשותקים ביותר בעולם (שמונה שעות של עצירת טיסות).

דובאי מחליקה המראות, אבו-דאבי נחרצת

בדובאי, אחד מנמלי התעופה העמוסים בעולם וזה הגדל ביותר בשנים האחרונות, הונהג בעבר עוצר המראות בין חצות ל-06:00, אך בשנים האחרונות קיימות החרגות שונות לאור הגידול בתעבורה. באבו-דאבי אין כל עוצר המראות והטיסות יוצאות בכל לילה, לאורך כל הלילה.

צילום: Shutterstockצילום: Shutterstock

ומה במזרח הרחוק ובאוסטליה?

נמל התעופה הגדול של סידני עוצר את המראותיו ב-11 בלילה ומחדש אותן בשש בבוקר. נמל התעופה של הונג קונג פועל ללא הפסקה מסביב לשעון, ללא כל עוצר טיסות, וכמותו גם נמל התעופה הענק צ'אנגי בסינגפור. מנמל דאשינג החדש של בייג'ינג תוכלו להמריא עד 03:00 או מ-05:00, ובכך בייג'ינג זוכה בפרס העוצר הקצר ביותר, שעתיים בלבד.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: נמל התעופה בן גוריוןמשרד התחבורהמירי רגבשדה תעופה צ'נגי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: