אא

החום שעלה, המחירים שירדו והמחאה שהתפרצה: צפו בדקה ו-14 שניות בכתבות המובילות לשנת תשפ"ג

אז מה עניין אתכם יותר מכל בשנה העברית החולפת? חברות התעופה הישראליות שהזיעו כדי לרצות אתכם, גל החום שפקד את המדינה, שער העלייה למטוס שנסגר בטרם עת והמחאה נגד המהפכה המשפטית - שחלחלה גם אל החופשות של כולנו. שנה טובה!

סיכום שנת תשפ"ג בפספורטניוז (תמונת רקע: Shutterstock) סיכום שנת תשפ"ג בפספורטניוז (תמונת רקע: Shutterstock)

צפו בסיכום השנתי: הכתבות הנקראות ביותר בתשפ"ג. צילומים: אל על, לשכת מארגני תיירות נכנסת, רשות הטבע והגנים, Ryanair, Budapest Airport, ארקיע וישראייר (עורך: ישי שפירא)

מקום 5: חוזרים למכירות הפומביות

נתחיל מהסוף: את רשימת הכתבות הנקראות ביותר של השנה סוגרת אל על, עם סיפור ממש מסוף השנה העברית - החזרת שירות המכירות הפומביות לרכישת כרטיסי טיסה, Bid2Fly.

מטוס אל על. צילום: עידו וכטלמטוס אל על. צילום: עידו וכטל

נכון לעכשיו אומרים באל על כי מדובר בטיסות ליעדים ספציפיים בתאריכים נבחרים (אם כי מבדיקה שלנו מדובר ביעדים רבים ובתאריכים אפשריים רבים), אך בהמשך צפויה החברה להרחיב את השירות יותר.

מקום 4: המהפכה המשפטית והחופשה שלנו

אל על עניינה אתכם מאוד גם בנסיבות אחרות. בחודש אפריל התבטא קברניט אל על, נגד המהפכה המשפטית בפני נוסעי הטיסה לניו יורק.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית בנתב''ג (צילום: פספורטניוז)הפגנה נגד המהפכה המשפטית בנתב''ג (צילום: פספורטניוז)

בעקבות הסערה שחוללו דבריו, הקברניט לא הורשה להטיס את המטוס בחזרה לישראל. הטייס התנצל על דבריו, זומן לשימוע אך בסופו לא פוטר.

כמה כתבות שעסקו בטייסים שהסכימו (או לא) להטיס את ראש הממשלה בשל התנגדותם למהפכה המשפטית, גם כן גרפו מספר רב של כניסות.

המהפכה המשפטית היתה נוכחת במספר כתבות נוספות השנה, כדוגמת זו בה הצהיר יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת תיירות נכנסת היוצא: "רצף התמונות הבלתי פוסק המשודר מישראל מחלחל לתודעה העולמית".

לדבריו, במהלך חודש מרץ התחילו חברי הלשכה לקבל טלפונים מודאגים מעמיתים מחו"ל, שהיו מודאגים משידורי ההפגנות בעולם. "התופעה אינה רחבה, אך מטבע הדברים היא עלולה להתרחב כפי שהיה בפעמים קודמות", סיכם פתאל - אך בחודשים שלאחר מכן עם המשך ההפגנות, הביטולים והדאגות התמעטו.

מקום 3: חם פה!

נושאים נוספים שהיו בכותרות השנה - ושמאוד עניינו אתכם היו גל החום הקיצוני באוגוסט בו נמדדו כמעט 50 מעלות בישראל, וגם הנוסעת העירומה שעיכבה טיסת לופטהנזה ביותר משלוש שעות.

גל חום (צילום: Shutterstock)גל חום (צילום: Shutterstock)

מקום 2: פתחו את השער

כתבה נוספת שעוררה הדים, הייתה ועודנה חשובה היא זו בה סיפרנו לכם על עשרות נוסעי ריינאייר מבודפשט שפספסו את טיסתם בשל סגירת שער העלייה למטוס 30 דקות לפני שעת ההמראה.

בודפשט (צילום: Shutterstock)בודפשט (צילום: Shutterstock)

מתברר כי הנוהל הכתוב (והנאמר במפורש לנוסעים), הופך לבעייתי כאשר על הנוסע הישראלי לעבור ביקורת דרכונים איטית ביציאה מהונגריה, או שהנוסע מבלה את זמנו בטרקלין - ומגיע "ברגע האחרון" לטיסה. זכרו זאת בפעם הבאה, ולא רק בבודפשט.

מקום 1: המחירים לפני הכל

ללא כל ספק ובפער גדול, מה שעניין אתכם יותר מכל, ובצדק, בשנה החולפת, היו מחירי הכרטיסים בחברות התעופה הישראליות ומחירי ההפלגות מישראל.

המחירים הצונחים וחסרי התקדים של הפלגות רויאל קריביאן מחיפה, שהחלו ב-449$ וירדו עד לכ-305$ היו להיט בקרב גולשי פספורטניוז.

רויאל קריביאןרויאל קריביאן

ומעל לכל - התחרות הגוברת בענף התעופה שהביאה את אל על, ישראייר וארקיע להודיע מספר פעמים על מבצעים – אפילו בשיא העונה, בחודש אוגוסט. ועל כן, גם במקום החמישי וגם במקום הראשון נמצאות הכתבות שעוסקות במחירי הטיסות של החברות מהארץ.

ישראייר. צילום: Shutterstockישראייר. צילום: Shutterstock

אלה היו הכתבות הנקראות ביותר בפספורטניוז בשנת תשפ"ג. מכולנו בצוות האתר ובקבוצת פספורט - שנה טובה לכם ולבני משפחתכם. מי ייתן וירבו טיסותינו כרימון.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלסיכום שנהסיכום שנה בתיירות ובתעופהטייסי אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: