אא

ביציאה מהתפילות באומן: אזעקות ועיכובים

"הקיבוץ הגדול" באומן מסתיים וחזרתם של המאמינים לישראל מתבצעת - כמו בכניסה - תוך סיכון חיים ומעבר באזורי הקרבות שבין אוקראינה לרוסיה. חשש כי רבים יחמיצו טיסות בשל עיכובים גדולים במעברי הגבול

אומן (צילום: Shutterstock) אומן (צילום: Shutterstock)

למרות האזהרות הרבות, עשרות אלפי חסידי הרב נחמן מרסלב עשו את ראש השנה באומן, לאחר שחצו את הגבולות ממולדובה ורומניה בעיקר, וגם מפולין והונגריה.

אמש (מוצ"ש) החלו המאמינים לעשות את דרכם בחזרה מקבר הרב לכיוון מעברי הגבול, הסמוכים חלקם לאזורי הקרבות שבין אוקראינה לרוסיה. חסידים ששהו באזור במהלך הלילה דיווחו לפספורטניוז על אזעקות עולות ויורדות שנשמעו היטב במעברים, מה שגם גרם לסגירתם למשך שעות ארוכות.

חשש מהחמצת טיסות

יצוין כי הדרך שעל המאמינים לעבור מאומן ועד למדינות מהן אמורים לטוס בחזרה לישראל אורכות שעות ארוכות, וקיים חשש כי בשל העיכובים יחמיצו חלקם את טיסותיהם בחזרה לישראל.

הטיסה הראשונה ממולדובה יוצאת בשעות הצוהוריים המוקדמות, טיסות נוספות ממולדובה ומהמוקדים הנוספים ייצאו בהמשך היום וגם מחר, ברכבת אווירית שתשיב את עשרות האלפים לנתב"ג.

גם את דרכם הלוך עשו חסידי הרב תוך סיכון גדול כאשר עוכבו במעברי הגבול, שם נרשמו הפצצות בעבר, במשך שעות ארוכות. 

אומן (צילום: Shutterstock)אומן (צילום: Shutterstock)

אמש דווח גם על אזרח ישראלי שנפטר במהלך שהותו באומן. במקביל מספר ישראלים נעצרו בחשד למעורבותם בתאונה קטלנית שהתרחשה באזור התקבצות המאמינים, בה נהרגה אישה.

כמו כן, ברשתות הטלוויזיה האוקראיניות דיווחו בהרחבה על המאמינים שהותירו אחריהם פסולת וזוהמה - שתועדו בסרטונים שהועלו לרשתות החברתיות ושודרו בטלוויזיה המקומית. 

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אוקראינהאומן

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: