אא

מלונות ב-7,000 שקל, דלק ב-2.5 וקונקשנים להודו: כל מה שצריך לדעת על ריאד

לקראת ההסכם עם סעודיה ריכזנו עבורכם את הפרטים העיקריים שצריך לדעת לקראת חופשה בבירת הממלכה: ממלונות הפאר דרך מסעדות המישלן ועד למחירים הדומים לישראל והבנזין הזול בעולם. וגם: איך זה לטוס עם חברת התעופה הסעודית?

ריאד. חדשנות לצד מסורת (צילום: Shutterstock) ריאד. חדשנות לצד מסורת (צילום: Shutterstock)

זו לא דובאי, וגם לא ניו יורק. אבל ריאד קרובה מתמיד. בשנים האחרונות סעודיה משקיעה מיליארדי דולרים בפיתוח תיירותי בערים הגדולות – אם זה בריאד הבירה שמאוד רוצה להידמות לשכנותיה דובאי ואבו-דאבי מאיחוד האמירויות ולהציע חוויה תיירותית גלובלית וחדשנית; במכה הקדושה לאיסלאם שמארחת מיליוני עולים לרגל מדי שנה וגם בעיר העתיד נואם, שהולכת ונבנית לחופי הים האדום, וזה כבר לא סוד: בשיתוף פעולה גלוי עם חברות ישראליות.

ריאד. החברה החדשה שלנו? (צילום: Shutterstock)ריאד. החברה החדשה שלנו? (צילום: Shutterstock)

וממש בדומה לחוויה שעברנו אך לפני שלוש שנים עם דובאי, ריאד צפויה להיות התגלית החדשה והמסעירה עבור התייר הישראלי, והביקוש לחופשות בבירה הסעודית צפוי גדול בדומה למה שהיכרנו באמירויות.

בחברות התעופה והתיירות הישראליות כבר מתכוננים לפתיחת היעד החדש עוד לפני החתימה על ההסכמים באופן רשמי, אך ללא ספק האמירות האחרונות של כל הצדדים לרבות של מוחמד בן סלמן (MBS) יורש העצר שאמר כי "מדי יום הסכם השלום עם ישראל מתקרב", מציתות את הדמיון ואת השאיפות לחגוג את פסח 2024 בריאד.

אז מה יש לעיר המסקרנת שבלב המדבר הסעודי להציע לתייר הישראלי?

אטרקציות

בתחום האטרקציות, ממש כמו סעודיה כולה, מדובר בשילוב של חדש וישן, מסורת ועתידנות. הטיולים המסורתיים כוללים סיורי ג'יפים במדבריות (גם בנהיגה עצמית) בדומה לאלה המתבצעים בדובאי.

העיר העתיקה דרעיה (צילום: Shutterstock(העיר העתיקה דרעיה (צילום: Shutterstock(

גם סיורים בדרעיה, עיר הבוץ העתיקה הסמוכה לריאד נחשבים למבוקשים וגם טיולים אל הקניונים הטבעיים והמדבריות הצבעוניים של סעודיה נחשבים לאטרקציה פופולרית וגם מאוד אינסטגרמית, כנהוג כיום.

בזוית המודרנית יותר ניתן למצוא בלב ריאד את פארק המלך עבדאללה ובו אגם מלאכותי ומזרקת לייזר המתיזה לגובה של 110 מטרים מדי ערב. במהלך החגים (עיד אל-פיטר, עיד אל-אדחא ויום העצמאות של סעודיה ב-23 בספטמבר) מתקיימים במקום גם מופעי זיקוקים.

לא רחוק מפארק המלך עבדאללה נמצא "פארק ריאד" שאיננו פארק אלא קניון גדול מימדים פופולרי, אך הוא ממש לא היחיד בעיר. הגדול והמפואר שבקניונים הוא אל-נאחיל, שם לא תהיה טעות לומר כי תמצאו את המותגים היוקרתיים בעולם כמו גם את הפופולריים והאהובים על הקהל הישראלי.

 

מלונות: 7,000 שקל ללילה

לענף המלונאות בסעודיה, ניתן לומר שאין גבול: ממלונות בוטיק לאלפיון העליון ועד למבני ענק מאסיביים עם מאות חדרים ואלפי אורחים בכל רגע נתון.

בורג' אל-פיסליה. 7,000 שקלים ללילה (צילום: Shutterstock)בורג' אל-פיסליה. 7,000 שקלים ללילה (צילום: Shutterstock)

אחד המגדלים המפורסמים בעיר שמכיל גם מלון פאר הוא בורג' אל-פיסליה, הנמצא בלב אזור המגדלים והעסקים של ריאד. חדר במלון המשתייך לקבוצת מנדרין אוריינטל המקימה גם את פרויקט היוקרה הסמוך לדולפינריום בתל אביב, יעלה לכם כ-500$ ללילה. אבל זה לא השיא. במלונות הפאר פיירמונט ומריוט יגבו מכם כבר 650$ ללילה ובריץ-קרלטון פי שלושה, 1900$ ללילה. כאמור וכצפוי, אין סוף ליוקרה ולמחירים הגבוהים במלונות שבמרכז ריאד.

במלונות הגדולים של הרשתות - כמו הילטון, הייאט, מרידיאן ואחרים תשלמו בסביבות 250$-400$ ללילה ואילו מחירי לילה במלונות עסקים / מלונות שלושה כוכבים נעים סביב 100$ ללילה.

קולינריה: חדשנות לצד מסורת

האופי הבינלאומי שריאד מאמצת, עושה עוול לתפריט המקומי ולאוכל הערבי המסורתי. ישנן מסעדות ערביות רבות בריאד, אך רמת האוכל לא תהיה גבוהה כמו זו המוצעת במסעדות הבינלאומיות. המאכל הלאומי הסעודי הוא הכבסה (או מכבוסה) – בפשטות מדובר במנת עוף או בשר כבש על מצע אורז צבעוני. גם בישול ארוך של בשר בסירים תלויים מעל אש הוא אופייני מאוד, אך כאמור הולך ונעלם מהנוף הסעודי.

קולינריה סעודית. הולכת ונעלמת (צילום: Shutterstock(קולינריה סעודית. הולכת ונעלמת (צילום: Shutterstock(

מה כן תמצאו שם? המון, אבל המון רשתות מזון מהיר, גם בינלאומיות וגם מקומיות בהן בעיקר תוכלו לאכול עוף מטוגן או כריכים מסוגים שונים.

מסעדות יוקרה גם לא חסרות ואותן תמצאו בעיקר במלונות. בסך הכל בריאד 27 מסעדות המחזיקות בכוכב מישלן אחד או יותר. מרביתן לא מבוססות על המטבח המקומי אלא על זה האסיאתי, ועל פיוז'ן בינלאומי.

נזכיר שצריכת אלכוהול אסורה בחוק ולא פשוט להשיגו, ולמרות שהמשטרה מעלימה עין מצריכת אלכוהול על ידי זרים, במרבית המלונות פשוט לא תמצאו ולו טיפת יין.

שער ההמרה של המטבע המקומי, הריאל הסעודי, הוא כמעט 1:1 עם השקל, ומחירי מוצרי הצריכה והמזון דומים מאוד למחירים של ישראל . הדלק, כמובן, זול באופן קיצוני בסעודיה ומחיר ליטר עומד על כשני שקלים וחצי לליטר בנזין 95 אוקטן.

לטוס ירוק-לבן

הטיסה בין תל אביב לריאד עתידה להימשך כשעתיים וחצי. חברת התעופה הסעודית הממלכתית נקראת בפשוטת "סעודיה" כיום, נחשבת טובה מאוד, ומציעה מחירים טובים במחלקת התיירים ובמחלקת העסקים. בסיס החברה בעיר ג'דה. בטיסות לא מוגש אלכוהול.

מטוס חברת התעופה הסעודית (צילום: Shutterstock(מטוס חברת התעופה הסעודית (צילום: Shutterstock(

המטוסים צרי הגוף של סעודיה (כ-60 בצי) הם איירבאס A320 ו-A321, ואילו המטוסים רחבי הגוף מגוונים יותר - A330 וכן בואינג 777 ו-787 (כ-85 בצי). החברה טסה ל-90 יעדים בעולם ואם תטוס לישראל צפויה להיכנס גם לתחרות על טיסות הקונקשן דרך ריאד.

לואוקוסט סעודי. FlyNas (צילום: Shutterstock(לואוקוסט סעודי. FlyNas (צילום: Shutterstock(

בריאד פועלת גם חברת הלואו-קוסט FlyNas שטסה לעשרות יעדים עם צי של כ-80 מטוסים צרי גוף בעיקר, ומספר מצומצם ביותר של מטוסים רחבי-גוף. עבור הקהל הישראלי החברה עשויה להציע מחירים טובים ליעדים שונים בהודו, אליה היא מפעילה רשת קווים ענפה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: סעודיהערב הסעודיתריאד

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: