אא

"בזכות תושבי העוטף תהיה לנו תקומה"

בכירי ענף התעופה והתיירות כותבים לפספורטניוז על תחושותיהם בימים הקשים בתולדות הענף. מנכ"לית התאחדות המלונות, יעל דניאלי: "בזמן שהילדים בפעילות ובהופעות, באולם הקטן בבית המלון יושבות המשפחות שבעה. עובדי המלונות משקיעים את ליבם ומרצם כדי שהאורחים ירגישו כמעט כמו בבית"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

מלון דן פנורמה בתל אביב, יום שלישי, 17:00 אחר הצהריים. המקום שוקק חיים. ילדים מתרוצצים בכל מקום במלון, בבר בלובי, בבריכה. חלקם בפעילות יצירה. בחוגים עם מתנדבים, אמהות בחדר הבגדים העמוס כל טוב בוחרות בגדים לבני משפחתן.

עוד מעט תתחיל בבריכה הופעה של עמיר בניון ולמי שנזקק יש גם מרפאה עם שירותי בריאות שנפתחה בקומה שמעל לקומת הכנסים.

בכל מקום מתרוצצים מתנדבים ויחד עם צוות המלון הם נראים כמו מלאכים שבאו לסייע. מרגיש כמו מתנ״ס שכונתי שדייריו גרים כולם באותו הבנין.

כאלף מפונים הגיעו בשבוע האחרון אל מלון דן פנורמה מאזורי הלחימה בדרום ונראה שהם מרגישים כמו בבית.

צילום: סמדר כפרי + Shutterstockצילום: סמדר כפרי + Shutterstock

רק אולם אחד קטן שם מזכיר שהאנשים במלון, הם לא נופשים אלא משפחות שפונו כי לא נשאר להם בית. משפחות שנקרעו מיקיריהן וליבם שותת. משפחות שלא יכלו להכיל יותר את מראות הזוועה מסביבן של הרס ודם ופחד.

באולם הקטן יושבות משפחות אלמוג וגולדשטיין מכפר עזה. היושבות שבעה על בנם ונכדתם שנרצחו. כלתם ושלושת ילדיה עדיין נעדרים. הם לא יודעים עליהם דבר. הם מספרים והדמעות זולגות והמחשבות נודדות לאיך ממשיכים מכאן, ומה בעצם נשאר להם, ביתם נהרס וליבם קרוע.

איפה ישנם עוד אנשים

״יש לי בלב הרבה עצב וכאב וצער ואהבה אבל אין בי שנאה ואין בי כעס... לא עכשיו״, אומרת ורדה ואני חושבת איזה אצילת נפש היא ואז היא מוסיפה שהיא רוצה לחזור לכפר עזה ולבנות הכל מחדש ולהפוך את המקום לגן עדן - ואני מתרגשת וחושבת איפה ישנם עוד אנשים כמו האישה הזו, שבזכותם תהיה לנו תקומה אחרי האובדן הנוראי שחווינו.

נזכרתי במה שהרגשתי כשפסעתי עם תיכוניסטים מהשכבה של הבת שלי שנשאו דגל ישראל והחכו בראש מורם בשביל המוביל אל משרפות המוות בטרבלינקה. הרגשתי אז שבזכות הנוער המדהים הזה שלנו היתה לנו תקומה במדינת ישראל, אחרי שהובלנו בשואה כצאן לטבח.

כמו אז, ככה בדיוק הרגשתי אתמול, כשוורדה אישה נפלאה ואצילית דיברה. הסבתא מכפר עזה, שהישירה מבטה אל השכול ורוחה לא נפלה. בזכותה ובזכות שכמותה גם הפעם תהיה לנו תקומה.

מלונות ישראל בכל הארץ, מצפון לדרום, התגייסו בימים אלה כדי לארח את התושבים המפונים מאזורי הלחימה. עובדי המלונות משקיעים את ליבם ואת מרצם מסביב לשעון ויחד עם המתנדבים הרבים שמגיעים למלון הם עושים הכל כדי שהאורחים שלהם ירגישו כמעט כמו בבית. אחרי הכל, אנחנו עם אחד עם לב אחד ענק.

עו"ד יעל דניאלי היא מנכ"לית התאחדות המלונות בישראל

לטור של דינה בן טל-גננסיה

לטור של אורי סירקיס

לטור של עוז ברלוביץ'

לטור של קובי קרני

לטור של אפרים פורטיס

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותיעל דניאלי

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: