אא

"לאור התראת המל"ל יש לתת צו ביניים המחייב את אל על לטוס בשבת"

אחרי שהמדינה ואל על ביקשו לדחות את עתירתו של עו"ד הלר לחייב את החברה לטוס בשבת, הוא נתן תשובה לבג"צ בה הוא מאשים את השרה רגב: "אין מדובר בקושי גרידא, אלא בסכנה חמורה בה שרויים  אותם  אזרחים המצויים באותן מדינות ושרת התחבורה מפקירה אותם לגורלם"

אל על. צילום: Shutterstock אל על. צילום: Shutterstock

אחרי תגובת המדינה וחברת אל על בבקשה לדחות את הבקשה של עו"ד מאיר הלר לבג"צ לחייב את אל על לטוס בשבתות במהלך המלחמה, עו"ד הלר הגיש היום (רביעי) לבית המשפט העליון  בתגובה לתגובה מקדמית של המדינה  בקשה לחייב את חברת אל על להפעיל את הטיסות בשבת.

עו"ד הלר כותב בין השאר בפנייתו  " באשר לסופ"ש הקרוב, עמדתו הרשמית של המל"ל היא שהיה קושי גובר של  ישראלים לחזור ארצה. אין מדובר בקושי גרידא, אלא בסכנה חמורה בה שרויים  אותם  אזרחים המצויים באותן מדינות ושרת התחבורה מפקירה אותם לגורלם. הנה כי כן, עת צרה היא לישראל, ובהתאם, חדשות לבקרים ישנן אזהרות לישראלים השוהים  במקומות שונים בחו"ל למהר ולשוב ארצה. אזהרות אלו נובעות מפעילות צה"ל  וכן מפעולות  אויבינו כאן ובעולם. מדובר בעניין דינמי ומשתנה.

מקרה חמור זה שבו המדינה, מפי שרת התחבורה, משלה את אזרחי המדינה ותושביה כאילו  חרף מצב המלחמה, חרף האיומים המתגברים והמשתנים על אזרחי ישראל ועל היהודים מידי  יום מידי שעה ומארץ לארץ מתכוננת פעילות מוגבלת ומצומצמת של המוביל לאומי מספק את  הביקושים אינו שונה מהמחדל והשאננות שהביא למרבה הצער לטרגדיה שחיווינו ביום 7.10.23״. עוד ממשיך וטוען עו"ד הלר כי:" לא יתכן שמשרד התחבורה  יפקיר את צרכי האזרחים , ובפרט כעת את אזרחי ישראל השוהים  בחו"ל ואשר מן הסתם מנסים כעת הכל מחיר (תרתי משמע) להשיג כרטיסי טיסה  חזרה ארצה.

עמדתנו במסגרת הביקושים לצו ביניים על מצוקת המקומות בטיסות אל על החוזרות לישראל  בימים הקרובים, וזאת על פי נתוני אל על עצמה . וזאת עוד טרם פרסום המל"ל את אזהרתו". עו"ד הלר מסכם בפנייתו :"נוכח כל האמור ובהתחשב במחסור במקומות טיסה חזרה ארצה, שמוכח מעמדתה המקורית  של שרת התחבורה, וכן מהמפורט בבקשה לצו ביניים וגם כעת מהתראת המל"ל, יש לתת צו  ביניים וצו על תנאי כמובקש".

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: