אא

ישראל במלחמה: אל על תבצע התאמות ללוח הטיסות

בכדי לסייע ללקוחות למצוא מושבים פנויים בטיסות, תוך כדי המלחמה, אל על פיתחה ממשק המתעדכן אוטומטית, בו ניתן לראות את זמינות המושבים בזמן אמת לשבוע הקרוב. פיתוח שבד"כ דורש חודשים או שנים, בוצע בימים בודדים

אל על. צילום: שאטרסטוק אל על. צילום: שאטרסטוק

המלחמה בה נמצאת ישראל פוגעת בכל הענפים, כך גם בחברות התעופה הישראליות.

כזכור, בשבוע שעבר הייתה זעקה על כך שחברת אל על לא טסה בשבת כדי לחלץ את מחזיקי צו 8 והטסת מטען. אך מסתבר כי הביקוש לטיסות במגמה של ירידה מיום ליום מבחינת כמות הנוסעים הנכנסים לישראל ונכון להיום למעשה יותר ישראלים עוזבים את הארץ מאשר כאלו המבקשים לחזור. עוד נזכיר כי בית המשפט העליון דחה את העתירה נגד המדינה וחברת אל על שדרשה לחייב את החברה לטוס בימי שבת בשל הלחימה. השופט, נעם סולברג קבע כי: ״יש ירידה הדרגתית בביקוש לטיסות נכנסות, אין צורך בטיסות אל על בשבת״, אך ביקש להמשיך לעקוב האם אכן המגמה נמשכת.

למרות שמרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו טיסותיהן לישראל עוד בשבוע שעבר לאור המלחמה, אל על ממשיכה לטוס ולעבוד סביב השעון תוך כדי התאמה למציאות החדשה, עם זאת בחברה מבינים שהיא נמצאת כעת בסיטואציה אחרת ומורכבת שתדרוש התאמות יום יומיות בהתאם להתפתחויות הביטחוניות בארץ.

בחברה מעריכים שמרבית הישראלים לא ייצאו במצב הנוכחי ליעדי נופש, למעט מספר יעדים מצומצם וביניהם תאילנד. במקום הראשון בביקושים לטיסות אל על, נמצאת כצפוי ארה"ב. לניו יורק טסים ישראלים רבים בעלי אזרחות כפולה ובנוסף יש ביקושים עדיין ליוון, לונדון ופריז.

בחברה יבצעו כעת הערכות מצב יומיומיות ובהתאם לכך יתאימו את לוח הטיסות, כדי לנסות ולדייק אותו ככל שניתן בימים אלה. כחלק מההערכה, נלקחת בחשבון העובדה כי לא מעט נוסעים מבטלים טיסותיהם ממש בסמוך לטיסה. בנוסף, הערכה המתגבשת כי תיירים לא יגיעו לארץ עוד בחודשים הקרובים וביניהם, אלפי תיירים שהיו אמורים להגיע לישראל במסגרת פרוייקט תגלית.

במסגרת התאמת הלו"ז, בחלק מהיעדים תדירות הטיסות תרד ובאחרים תאלץ החברה לצמצם תדירויות. כמו כן, ליעדים שאין להם ביקוש, החברה תפסיק לטוס או תצמצם ותאחד טיסות. למעשה ככל שהמלחמה תעמיק, החברה תצטרך להתאים ולדייק את לוח הטיסות שלה במשנה זהירות.

בכדי לסייע ללקוחות למצוא מושבים פנויים בטיסות, תוך כדי המלחמה, פותח ממשק המתעדכן אוטומטית, בו ניתן לראות את זמינות המושבים בזמן אמת לשבוע הקרוב. פיתוח שבד"כ דורש חודשים או שנים, בוצע בימים בודדים.

הרעיון לממשק הובא ע"י פרופסור מהאוניברסיטה העברית תוך כדי שיחה עמו על טיסתו, בה סיפר כי לקח לו זמן רב למצוא אותה במערכת. משם הדבר קיבל תאוצה של פיתוח הממשק לטובת נוסעי החברה וזאת בהובלת אנשי הדיגיטל של אל על והעומדים בראשה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: