אא

עו"ד ירקוני: לאורך השנים אל על טסה גם טסה בשבתות, אך תחת מותגים אחרים

מי שהיה בעבר ראש מינהל התעופה האזרחית, הגיש תצהיר לבית המשפט במסגרת התביעה לחייב את החברה לטוס בשבתות וציין כי "הטענה שאינה פועלת בשבת מזה כ-42 שנה אינה נכונה במהותה"

 צילום: 123rf צילום: 123rf

במסגרת הבקשה, שהוגשה בשבוע שעבר ע"י עו"ד מאיר הלר, לחייב את חברת אל על לטוס בשבתות בזמן המלחמה, הוגש גם תצהיר של עו"ד אבנר (נרי) ירקוני.

בין השאר, עו"ד ירקוני עמד בעבר בראש מינהל התעופה האזרחית (כיום רשות התעופה האזרחית) בשנים 1998-2001. כמו כן שימש בעבר כטייס, חוקר תאונות, ונחשב למומחה תעופה על רבדיה השונים מזה כ-45 שנה.

עו"ד ירקוני כותב על סוגיית טיסות אל על בשבת: "אל על לאורך השנים טסה גם טסה בשבתות וחגים על מטוסיה, טייסיה, דייליה וטכנאיה, אך תחת שמות מותגים אחרים. הטענה שאינה פועלת בשבת מזה כ-42 שנה אינה נכונה במהותה".

עוד הוסיף בתצהיר שלו עו"ד ירקוני: "למיטב ידיעתי, חלק מטייסי אל על מבקשים לבצע טיסות אלה (בשבת) בהתנדבות כחלק מתרומתם למאמץ הכולל כרגע".

המדינה, שרת התחבורה ושר הביטחון בתגובתם לעתירה השיבו, כי יש כיום ירידה בביקוש לטיסה בכלל, ובשבת שעברה הנתונים הראו שבטיסות לישראל הייתה תפוסה של כ-30% בלבד.

גם אל על טענה שהיא רואה ירידה בביקוש, ולכן אין כל צורך להפעיל טיסות בשבתות.

בית המשפט העליון קיבל את הטענה, לא קיבל את העתירה, אך יחד עם זאת ביקש, כי הצדדים יגישו נתונים מעודכנים ביום שלישי הקרוב, כדי לעקוב אחרי המגמה ולראות שאכן אין צורך להפעיל טיסות בשבתות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל על

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: