אא

אל על לבג"צ: "מניית הזהב של המדינה בחברה אינה שרביט קסם"

חברת התעופה מגיבה לביהמ"ש העליון בעתירה לחייב אותה להפעיל טיסות בשבת, שעם כל הכבוד למניית הזהב של המדינה, היא אינה יכולה להפעיל אותה כדי לקבל סמכות חוקית לכל בקשה או פעולה שתעשה בקשר לאל על

אל על. צילום: ספיר פרץ אל על. צילום: ספיר פרץ

אל על מבהירה לבג"צ שעם כל הכבוד למניית הזהב שיש למדינה בחברה, היא לא מעניקה לה את הסמכות להשתמש בה מתי שהיא חפצה בכך או לחייב את אל על.

נזכיר כי ב-19 באוקטובר, שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, דחה את הבקשה להוציא צו על תנאי המורה לאל על להפעיל טיסות בשבתות בזמן המלחמה. יחד עם זאת, השופט סולברג ביקש לקבל עדכון לגבי מגמת הביקוש בהמשך. 

עוד בתגובת אל על לבקשה של עו"ד מאיר הלר לחייב כאמור את אל על לטוס בשבתות במהלך המלחמה, "בניגוד לעולה מדברי העותר, מניית המדינה המיוחדת אינה שרביט קסם אותה רשאית המדינה להניף כדי לשוות סמכות חוקית לכל בקשה או פעולה שתעשה בקשר עם החברה".

זאת ועוד, "המדינה, אשר חזקה עליה כי היא בקיאה בסמכויות הנתונות לה מכוח מניית המדינה המיוחדת וחקיקת החירום של מדינת ישראל, גם היא אינה מתיימרת לטעון כך".

עוד מוסיפה אל על כי "ממועד הפרטתה, מחזיקה המדינה בחברה, בין היתר, במניית מדינה מיוחדת אשר הזכויות הצמודות לה מפורטות בסעיף 8.1 לתקנון החברה. הפעלת סמכות מכח מניית המדינה המיוחדת, מחייבת הצבעה על מקור סמכות מתאים לכך מבין הזכויות הצמודות למניית המדינה המיוחדת, וכן פעולה לפי הפרוצדורות הקבועות בתקנון ובדין להפעלת סמכות".

כזכור, שרת התחבורה, מירי רגב, שלחה ב-13 באוקטובר מכתב לאל על ולשאר חברות התעופה הישראליות בו כתבה בין השאר כי "מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מלחמה. קיים צורך דחוף להחזיר הביתה אזרחים ישראלים מהעולם: חיילי מילואים, משפחות נעדרים, חולים, צוותים רפואיים וכן ציוד למערכת הביטחון וציוד רפואי. לפיכך, אבקשכם להפעיל את חברות התעופה במהלך כל ימות השבוע, כולל ביום שבת וזאת  כאמור כחלק מהמאמץ הלאומי".

תגובת אל על, פירושה למעשה, שמניית הזהב לא מאפשרת למדינה להורות ולחייב את החברה לעשות דברים בניגוד לרצונה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלבג"צמירי רגב שרת התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: