אא

"ביהמ"ש הסדיר את השימוש במניית הזהב של אל על למקרה הצורך"

כך מגיב עו"ד מאיר הלר שהגיש את העתירה לחייב את אל על לטוס בשבתות בזמן המלחמה ובג"צ דחה אותה אך השאיר פתח: "לעת הזאת, אין צורך בהפעלת סמכויות"

אל על צילום: עידו וכטל אל על צילום: עידו וכטל

בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, אומנם דחה את עתירתו של עו"ד מאיר הלר לחייב את חברת אל על לטוס בשבתות בעת המלחמה, אך הותיר פתח לעתיד בהחלטתו.

בית המשפט כתב, בין השאר, בהחלטתו לדחות בלי צו הוצאות את העתירה בנימוק ש"לעת הזאת, לא ראו גורמי הממשלה צורך בהפעלה מלאה של אל על בשבת. אל על פעלה ותוסיף לפעול גם בשבת, במצב של פיקוח נפש. לעת הזאת, אין צורך בהפעלת סמכויות בהתבסס על אותה 'מניית מדינה מיוחדת' , לא למתן מענה לצורך בטחוני, ולא לכל צורך אחר".

למעשה בית המשפט דחה את עמדת אל על, המדינה ושרת התחבורה, מירי רגב, לפיה מניית הזהב "אינה שרביט קסמים" ולמעשה קבע כי ניתן להפעיל את המנייה במצבים שיידרשו. בכך בית המשפט לא מצא בנסיבות שפורטו בפניו אודות מצב הביקושים לטיסות בשבת, כי נחוצה הפעלה של המנייה.

עו"ד הלר אמר בתגובה להחלטה כי "בית המשפט, בצדק, התחשב בנתוני התעופה המעודכנים, אבל גם הסדיר את השימוש במניית הזהב למקרה הצורך. לצערנו אפשרויות התעופה של אזרחי ישראל ומטעניהם, נתונות בימים אלו לשינויים קיצוניים. פסק הדין, ימנע מאל על ומרגב להתכחש לאפשרות השימוש במניית הזהב, כפי שעשו מסיבות הלכתיות".

לפרטים על מרכזי החירום של ענף התיירות והתעופה

לרשימת טיסות החילוץ לימים הקרובים

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אל עלמירי רגב שרת התחבורה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: