אא

חושבים על היום שאחרי: "החזרה לשגרה תהיה איטית ומאתגרת יותר ויבואו ימים טובים"

בכירי ענף התיירות והתעופה בישראל על הצפוי בענף ביום שאחרי המלחמה. כתבה שנייה בסדרה

נתב"ג. צילום: ספיר פרץ נתב"ג. צילום: ספיר פרץ

ענף התיירות והתעופה בישראל, שרק החל להתאושש ממשבר הקורונה, מהראשונים לספוג מכה כואבת מהמלחמה בגינה התיירות הנכנסת לישראל עצרה ומרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לחלוטין את טיסותיהן לישראל וממנה עד להודעה חדשה. וכבר עתה, המלחמה נראית כמשבר המעפיל על משבר הקורונה.

בכירים בענף התיירות והתעופה משתפים מה להערכתם צפוי לענף התיירות ביום שאחרי "חרבות ברזל". כתבה שנייה:

אייל קשדן, מנכ"ל השטיח המעופף: "בטוח שאחרי התקופה הקשה יבואו ימים טובים" 

"לצערנו אנחנו הולכים לתקופה מאתגרת בענף התיירות. בניגוד לקורונה, שאנשים היו בבית ובסיומה רצו לצאת, לטייל, לנפוש ולבלות, במקרה של המלחמה יש צער, אבל ועצבות גדולה.

היות ואנחנו עוסקים בדברים שמחים, אני מתאר לעצמי שהחזרה לשגרה תהיה איטית יותר ומאתגרת יותר.

מצד שני, אנחנו אנשי התיירות ובטח הוותיקים שבינינו, עברו כל כך הרבה משברים ואם לא היינו טיפוסים אופטימיים מטבענו, היינו בוחרים מקצוע אחר. אני בטוח שאחרי התקופה הקשה והמאתגרת יבואו עוד ימים טובים יותר".

אייל קשדן, מנכ״ל השטיח המעופף. צילום: פספורטניוזאייל קשדן, מנכ״ל השטיח המעופף. צילום: פספורטניוז

קובי זוסמן, מנכ"ל יאט"א בישראל: "חזרה מהירה תלויה בשימור ההון האנושי הייחודי"

"חזרה מהירה תלויה בשימור ההון האנושי הייחודי לתעשייה. לפני מספר ימים ציינו חודש למלחמת 'חרבות ברזל', מלחמה קשה שנכפתה עלינו ומאופיינת בגבורה ובאחדות העם. סיומה של המלחמה עדיין לוט בערפל.

סקטור התעופה והתיירות הוא חיוני להתאוששות הכלכלה הישראלית אחרי סיומה של הלחימה. אנו כבר למודי מלחמות ומגפה, ונוכחנו לדעת כי לכלכלת ישראל יסודות חזקים ובריאים ויש מקום להניח שגם התעשייה שלנו תדע להתמודד עם אתגרי סיום המלחמה - ואין ספק שיהיו רבים כאלה.

נכון לכתיבת שורות אלה, תעשיית התעופה הישראלית פועלת ומוכיחה שוב ושוב את חשיבותה העליונה להבטחת קשר רציף של ישראל לעולם בהבאת אנשים וסחורות החיוניים למדינה. יחד עם זאת, חברות התעופה הישראליות כבר חשות את ההשפעה השלילית של המלחמה וזה ילווה אותן בתקופה הקרובה. ישנן מספר מצומצם של חברות זרות הפועלות, אולם הפסקת הפעילות של מרבית החברות הזרות מלמד על הקושי הרב בקיום תעופה סדירה במצב של חוסר ודאות ולחימה.

הפעילות התעופתית בימים שלפני המלחמה, הייתה חזקה ואף העפילה על נתוני טרום הקורונה: 1,546 טיסות בינלאומיות בשבוע, טיסות ל-133 יעדים וחיבורה של המדינה לכ-70 מדינות. כיום אנו עומדים בנתב״ג על כ-70-100 תנועות ביממה, כאשר לפני המלחמה הנתון עמד על כ-600 תנועות.

קובי זוסמן, מנכל יאטא בישראל. צילום: תמר מצפיקובי זוסמן, מנכל יאטא בישראל. צילום: תמר מצפי

התיירות כרגע היא אפסית ובתי המלון מלאים במאות אלפי ישראלים שנאלצו להתפנות מבתיהם. כבר עתה ברור שלאור המצוקה אליה נקלעו חברות התעופה ובראשן החברות הישראליות, נדרשת כבר עתה פעולה מהירה במספר סוגיות חשובות מצד המדינה שייתנו מענה שיסייע להתאוששות מהירה אחרי המלחמה. 

בהסתכלות של היום שאחרי הלחימה, אפשר לזהות מספר נתיבים קריטיים שחיוני להתמקד בהם למען התאוששות מהירה:

במסגרת שינויים בסדרי עדיפות לאומיים ומתוך הבנה של ממשלתֶ ישראל בחשיבות התעופה והתיירות למשק ולכלכלה הישראלית - גיבוש תוכנית אסטרטגית לחיזוק תעשיות אלה. יש להניח כי חזרת חברות התעופה הזרות וחזרת התיירות תהיה מדורגת.

שימור כוח אדם - מניסיוננו ממגפת הקורונה, חזרה מהירה תלויה בשימור ההון האנושי הייחודי לתעשייה.

כולנו מתפללים לשלום חיילנו, להשבת כל החטופים ולב כולנו עם המשפחות השכולות". 

הקליקו כאן לקריאת הכתבה הראשונה בסדרה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: השטיח המעופףאייל קשדןקובי זוסמןמנכ"ל יאט"א ישראל

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: