אא

משפרת תוצאות: רווח של כ-21 מיליון דולר לישראייר ב-9 החודשים הראשונים של השנה

זאת בדומה ל-9 החודשים הראשונים של 2022. ​מתחילת השנה, ישראייר שילמה ממקורותיה כ-18 מיליון דולר בגין רכישת נדל"ן מלונאי ביוון וכ-5 מיליון דולר בגין רכישת שותפות במרכז תחזוקה בקפריסין

צילום: יח"צ ישראייר צילום: יח"צ ישראייר

ישראייר ממשיכה לשפר את תוצאותיה הכספיות: ב-9 החודשים החודשים הראשונים של 2023 רשמה רווח נקי של כ-21 מיליון דולר, בזהה ל-9 החודשים הראשונים של 2022 בהם רשמה רווח שיעורך בסך של כ-10 מיליון דולר.

הרווח המתוקנן (Non Gap) ל-9 החודשים הראשונים של 2023 ו-2022 הסתכם בכ-14.8 מיליון דולר לעומת כ-9.6 מיליון דולר בהתאמה, שיפור של כ-5 מיליון דולר. הכנסות הקבוצה ב-9 החודשים של 2023 גדלו בכ-29% והסתכמו לשיא של כ-341 מיליון דולר, כ–77 מיליון דולר יותר מהתקופה המקבילה בשנת 2022. 

הרווח בתקופה האמורה של ישראייר גרופ הסתכם לסך של כ-13.6 מיליון דולר בהשוואה לרווח של 15.2 בשנת 2022. בנטרול רישומים ופעולות חד פעמיות מציגה ישראיר גרופ שיפור של כ-5.1  מיליון דולר. 

הקבוצה רשמה שיפור של כ-15% ברווחיות הגולמית, וזאת בתקופה של תשעה חודשים שעמדה על כ-50.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח גולמי של כ-43.8 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

הרווח התפעולי אחרי הכנסות אחרות הסתכם בכ-24 מיליון דולר בתקופה של תשעה חודשים, שיפור של כ-7 מיליון דולר ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

גידול של מעל 15% בהכנסות ברבעון השלישי של השנה

הכנסות קבוצת ישראייר ברבעון השלישי של 2023 גדלו ב-15.2%, ל-143.3 מיליון דולר לעומת 124.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הסתכם לסך של 13.546 מיליון דולר לעומת 15.206 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ונבע מהפרשי שער ובכך החברה שמרה על רווחיותה. 

זאת ועוד, צבר ההזמנות של הפעילות הסיטונאית של קבוצת התיירות, עמד בסוף הרבעון האמור על 213 מיליון דולר וזאת, בהשוואה ל-203 מיליון דולר בתום הרבעון השלישי של שנת 2022 ו-200 מיליון דולר בסיומו של הרבעון השלישי בשנת 2019.

הקבוצה שמרה על הרווחיות הגולמית שעמדה על כ-21.4 מיליון דולר בהשוואה לרווח גולמי של כ-21.2 מיליון דולר, זאת על אף העלייה החדה בהיקף הקיבולת בנתב"ג והשחיקה במחיר הממוצע כתוצאה מעוצמת התחרות.

החברה ייצרה מזומן חופשי של כ-3.5 מיליון דולר ברבעון. כמו כן, רשמה רווח גולמי של כ-26 מליון דולר ברבעון השלישי, זהה לרווחיות הגולמית שהושגה ברבעון המקביל בשנה שעברה, וזאת על אף השחיקה במחיר הממוצע כתוצאה מהגידול החד בעוצמת התחרות ובקיבולת התנועה בנמל התעופה בן גוריון. הרווח המתוקנן (Non Gap) ברבעון השלישי, הסתכם בכ-14.8 מיליון דולר לעומת כ-13.6 מיליון דולר בשנה שעברה.

מתחילת השנה שילמה החברה ממקורותיה כ-18 מיליון דולר בגין רכישת הנדלן המלונאי ביוון, כ-5 מיליון דולר בגין רכישת השותפות במרכז התחזוקה בקפריסין. פירעון הלוואות בסך של למעלה מ-10 מיליון דולר. על אף התשלומים בסך של כ-33 מיליון דולר, גדל החוב הפיננסי של החברה בכ-7 מיליון דולר בלבד.

אורי סירקיס, מנכ"ל קבוצת ישראייר: "ברבעון השלישי של 2023 רשמנו גידול משמעותי בהכנסות הקבוצה, הרחבנו הפעילות והגדלנו נתחי שוק בנתב"ג. הגענו למקום השלישי בתנועת הנוסעים ברבעון הנוכחי וברמה שנתית נהיה קרובים ליעד השאפתני של הטסת מיליון נוסעים בשנת 2023 (שנפגע בצל המלחמה). במבט קדימה, ל-2024 אנו מאמינים, כי נתח השוק של ישראיר ימשיך לצמוח על רקע הקיטון הצפוי בתנועת הנוסעים בנתב"ג, על רקע עידוד רכישת המוצר הישראלי ועל רקע הירידה הצפויה במוצרי התיירות בשוק הטורקי. פרמטרים אלו יאפשרו לנו לשבור שוב את שיא הטסת הנוסעים גם בשנת 2024, על אף המלחמה.

במהלך הרבעון הנוכחי, ביצענו שורה של שינויים מערכתיים משמעותיים, בהרכב צי המטוסים, בהכשרת הטייסים להפעלת צי מטוסים אחיד, בפתיחת 6 יעדים חדשים ובהשקה של טכנולוגיות תומכות הכנסה ממוצרים נלווים. השקעות אלו, יבואו לידי ביטוי בשורת הרווח הנקי כבר בשנת 2024.

במהלך הרבעון הנוכחי, השקענו סכומים ניכרים בהחלפת מערכת הליבה בתחום ההזמנות ובקרת הצ'ק אין, למערכת ALTEA, מבית אמדאוס. השדרוג צפוי להביא לשיפור השליטה וכנגזר מכך להגדלה משמעותית במחזור ההכנסות משירותים נלווים בהם מכירת כבודה, הושבה מראש ועוד.

במהלך הרבעון, הפעלנו לראשונה, בשותפות עם רשת בראון, את בתי המלון ביוון, שהגדילו באופן משמעותי הרווחיות הגולמית ביעדים אתונה וחאניה. בית המלון בחאניה, נסגר בתום העונה לצורך שיפוץ משמעותי הכולל הרחבתו ב-53 חדרים, ל-201 חדרים, הרחבת מספר המסעדות בתוך המלון ובסמוך לחוף ובניית מרכז ספא רחב מימדים. השיפורים הללו, הביאו לכך כי החברה נמצאת במו"מ עם תאגיד בנקאי מקומי למימון מחדש של ההשקעה, שתאפשר לישראייר לממן את השקעתה מחדש וישמשו לפירעון ההשקעות שבוצעו.

צבר ההזמנות של הפעילות הסיטונאית של החברה הבת, ישראיר תעופה ותיירות, עמד בסוף הרבעון על סכום שיא של כ-220 מליון דולר, בהשוואה ל-כ-190 מליון דולר בברבעון המקביל שנה שעברה וכ-185 מליון דולר בשנת 2019. צבר הזמנות זה, הביא לכך שעל אף הביטולים, בגלל מלחמת חרבות ברזל, היקף הפעילות השנתי צפוי לעבור את הכנסות שנת 2022".

אורי סירקיס ורמי לוי. צילום: פספורטניוזאורי סירקיס ורמי לוי. צילום: פספורטניוז

באשר למלחמת חרבות ברזל מוסיף ואומר סירקיס: "ישראייר התמודדה בהצלחה בעשור האחרון עם שני משברים קיומיים: מבצע צוק איתן שארך 56 יום ומשבר הקורונה שנמשך כשנתיים. ניסיון רב ערך זה משמש אותנו גם במשבר הנוכחי. אנו מבצעים באופן שוטף סדרת פעולות להתאמת הפעילות לחודשים ארוכים של מלחמה אפשרית. אנו מנהלים באופן צמוד את תזרים המזומנים, יש מאחורינו מערכת בנקאית גמישה המאמינה בחברה, אנו שומרים ומשמרים את קהל הלקוחות שלנו, ויש לנו סיוע של הרגולטור ומעגלי התפעול בנתב"ג".

לי מארי טמסוט, סמנכל"ית הכספים של קבוצת ישראיר גרופ: "אנו ממשיכים לפעול למימוש תוכנית הצמיחה של החברה, אנו למודי ניסיון בהתמודדות עם אירועי קיצון ופועלים להתאמת תזרים המזומנים של החברה. במסגרת זאת, קיבלנו את אישורו של האוצר לפריסת הלוואות בערבות המדינה ל-3 שנים נוספות והתאמת הבטוחות מול התאגידים הבנקאיים וזאת, במקביל להגדלת מסגרות האשראי לחברה. אמון המערכת הבנקאית בהנהלת החברה הינו נתבך חשוב להצלחת החברה ואנו רואים בהם שותפים להצלחתנו לצלוח את המשבר הנוכחי. המשא ומתן המתנהל מול משרדי התחבורה והאוצר, בדבר חבילת הסיוע בשל הפגיעה בפעילות, אגב הלחימה, עשוי לתרום לתוצאות שנת 2023, רווח חד פעמי, בגין רכיבים המיוחסים לסיוע".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אורי סירקיסישראיירישראייר גרופ

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: