"דירקטוריון תו"ת מברך ויברך על כל שינוי אמיתי בהתפתחותה העתידי של ארקיע"
אבי אדרי יו"ר תו"ת (תאגיד עובדי תעופה ותיירות) של עובדי חברת ארקיע תומך במהלך המיזוג של החברה עם ישראייר
עובדי ארקיע תומכים במהלך מיזוג של החברה עם חברת ישראייר.
אבי אדרי יו"ר דירקטוריון תו"ת אמר בנושא לפספורטניוז כי: "דירקטוריון תו"ת מברך ויברך על כל שינוי אמיתי ויסודי שיביא לשינוי בהתפתחותה העתידי של חברת ארקיע."
אדרי כיהן עד סוף 2022 כיו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, והחליף לאחרונה את עו"ד ירון זליכה בתפקיד יו"ד דירקטוריון תו"ת.
אדרי תומך מאחורי הקלעים במהלכים שיביאו לשינוי במבנה של חברת ארקיע, כאשר לעובדי החברה יש כ-30% מהחברה, כשבשאר המניות מחזיקים האחים נקש.
אדרי נכנס לתו"ת כדי להוביל מצד העובדים לשינוי במבנה החברה עם זה ע"י הכנסת שותף, מיזוג, כניסה לבורסה וכו'.
אדרי הוא אחד האנשים שיכולים להוביל את המהלך הדרמטי לאור הניסיון הרב שיש לו, הוא גם מכיר היטב את ארקיע וישראייר מתוקף תפקידו הקודם.
כפי שפרסמנו ישראייר אישרה ביום שישי בהודעה לבורסה כי היא למעשה קיבלה פנייה מחברת ארקיע לגבי אפשרות של מיזוג בין החברות.
"החברה מבקשת לעדכן, בתגובה לפרסום בתקשורת בדבר מגעים בין בעלי השליטה בחברה לבחינת אפשרות למיזוג עם חברת ארקיע, כי החברה בוחנת פניות של חברות וגופים להזדמנויות עסקיות שונות מעת לעת, ככל שאלו יתקדמו לכדי משא ומתן מתקדם, הדורש עדכון, החברה תעדכן על כך על פי דין".
מאחורי הקלעים בשבועות האחרונים החלו להתנהל שיחות ראשוניות בין החברות שכבר ניסו להתמזג בעבר, אך זה לא יצא אל הפועל.
אמש (שבת) חשפנו בפספורטניוז את תוכנית המיזוג אם היא תצא אל הפועל.
עיקרי התוכנית: שתי החברות ימשכו לעבוד עצמאית, כל אחת תחת המותג שלה. אין כוונה שארקיע תבלע בתוך ישראייר ויש לכך כמה סיבות.
הסיבה המרכזית היא הסלוטים (חלונות זמן ייעודיים לטיסה). לחברות התעופה הישראליות קשה כיום לקבל סלוטים בשדות התעופה בעולם. לארקיע יש סלוטים משלה ואם היא תפסיק לעבוד עצמאית, היא תאבד את אותם סלוטים שהם נכס גדול. גם מבחינת הזמינות וגם כי הם שווים לא מעט כסף.
סיבה נוספת היא שלארקיע יש קהל הלקוחות שלה, היא מותג שנבנה במשך שנים רבות ולא בצורה כזו מפסיקים להפעיל אותו.
כמו כן, ארקיע כחברת תעופה ישראלית מקבלת השתתפות בהוצאות הביטחון כמו אל על וישראייר. המדינה משתתפת כיום ב-97.5% מההוצאות, כאשר בשנת 2019 לפני הקורונה בה חברות התעופה פעלו באופן מלא השתתפות המדינה בהוצאות הביטחון של חברות התעופה הישראליות עמד על סך של 946 מיליון שקל.
המשך הפעלת החברות כל אחת תחת המותג שלה יכולה גם לפתור את הבעיה עם הטיסות לאילת שיכולות להוות מכשול מבחינת רשות התחרות להשאיר רק חברה אחת שתפעיל טיסות לעיר הדרומית. כיום רק ארקיע וישראייר טסות לאילת, ולכן השארת ארקיע לפעול תחת המותג שלה ולא להיבלע תחת ישראייר יכולה לתת פתרון מניח את הדעת לאנשי הרשות.
זו לא הפעם הראשונה שארקיע וישראייר מנסות להתחבר יחד בהליך של מיזוג. בחודש נובמבר 2020, לפני שלוש שנים, משפחת נקש הציעה למזג את ישראייר וארקיע. גדי טפר, יו"ר ארקיע באגרת לעובדי החברה כתב בין השאר: "קבוצת נקש הציעה הצעת מיזוג בין ארקיע לבין ישראייר. החברות יתמזגו לתוך חברה ציבורית קיימת או לחילופין לתוך חברה פרטית חדשה שתוקם לשם כך. הצעה זו נועדה להבטיח את שגשוגה של חברה ממוזגת והבעת אמון של קבוצת נקש בענף התעופה ובחברה שיחד תוכל להמריא לגבהים חדשים".
בסופו של דבר המיזוג הזה לא צלח. רמי לוי רכש את ישראייר. ארקיע ניסתה להתחבר עם שלד בורסאי, ופעמיים כשלה במהלך.
בפעם האחרונה שניסתה להתמזג עם השלד הבורסאי של חברת טכנופלסט ונצ'רס בדצמבר 2022 זה היה לפי שווי של כ-130 מיליון שקל.
בעבר ארקיע ניסתה להתמזג עם אל על אך רשות התחרות לא אישרה, היא גם לא אישרה מיזוג בין אל על לישראייר.