אא

בדרך חזרה לישראל? האוצר בדיון מול חברות התעופה הזרות לצורך מימון ביטוח לטיסות לארץ

עו״ד שירלי קציר בשם חברות התעופה הזרות במכתב למשרד האוצר שהגיע לפספורטניוז: "לצורך חידוש הפעילות והפעלת טיסות מישראל ואליה, אנו סבורים כי על מדינת ישראל לסייע וליתן מענה זהה גם לחברות הזרות, כפי שנעשה לטובת חברות התעופה הישראליות"

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

האם חברות התעופה הזרות בדרך לחזור לטוס לארץ?

חברות התעופה הזרות מבקשות מהמדינה להעמיד להן ביטוח סיכוני מלחמה כפי שהעמידה המדינה לחברות התעופה הישראליות בסך של כ-6 מיליארד דולר, זאת על מנת שיוכלו לחדש את פעילותן לארץ.

נזכיר כי ועדת הכספים של הכנסת ביקשה לתת לחברות הזרות אותו סיוע בדיון בו אישרו לחברות התעופה הישראליות את מתן ביטוח סיכוני מלחמה כבר ב-12.10.23.

עו"ד שירלי קציר, שותפה וראש מחלקת תעופה, תיירות ומלונאות במשרד עורכי דין פישר FBC, המייצג לא מעט מחברות התעופה הזרות הפועלות בישראל שלחה מכתב בנושא ובו הדרישות של החברות הזרות לשלומי הייזלר, מנכ"ל משרד האוצר תחת הכותרת: מתן סיוע לחברות תעופה זרות - הפעלת טיסות לישראל וממנה, מלחמת 'חברות ברזל'.

קציר כותבת למכ״ל משרד האוצר: "למיטב ידיעתנו, כבר בראשית חודש אוקטובר, מדינת ישראל הסדירה עבור חברות התעופה הישראליות ערבות מדינה בהיקף ניכר לשם הנפקת פוליסת ביטוח מפני סיכומי מלחמה. ואולם, נכון למועד כתיבת שורות אלו, קרי למעלה מחודשיים, רובן ככולן של חברות התעופה הזרות, עבורן לא התקבל הסיוע, הפסיקו את הפעלת טיסותיהן לישראל וממנה. לצורך חידוש הפעילות של חברות התעופה הזרות לישראל והפעלת טיסות מישראל ואליה, אנו סבורים כי על מדינת ישראל לסייע וליתן מענה זהה גם לחברות התעופה הזרות, כפי שנעשה לטובת חברות התעופה הישראליות".

עו״ד קציר. צילום:אופיר אייבעו״ד קציר. צילום:אופיר אייב

עוד מציינת עו"ד קציר: "ואכן, בימים האחרונים התקבלו פניות ביחס לבחינת שנערכת על ידי מדינת ישראל, באמצעות משרד האוצר, לגיבוש מתווה למתן סיוע לחברות התעופה הזרות. בעקבות הפניה שהתקבלה בנושא, ולאחר בירור ראשוני שנעשה למול לקוחותינו, נראה כי ישנה נכונות לחידוש פעילותן, בכפוף לקבלת סיוע מתאים.מאליו מובן, כי אין המדובר באינטרס פרטני של חברות התעופה הזרות, המדובר על מאמץ לאומי משותף ובעל ערך מדיני חשוב".

בסיום המכתב כותבת עו"ד קציר: "אשר על כן, ועל מנת שניתן יהיה לבחון ולהניע את חזרתן לפעילות של חברות התעופה הזרות, נודה לקבלת אופן הסיוע הנבחן והיקפו, כמו גם הקריטריונים בצידו".

הזכיר, כאשר ועדת הכספים אישרה בתחילת המלחמה את מימון הביטוח לחברות התעופה הזרות, במהלך הדיון, לשאלה מה עם החברות התעופה הזרות, ענתה נציגת האוצר: "ההודעה שקבלו חברות התעופה הישראליות תקפה לכל החברות בעולם".

ישי דן יחיא מרשות התעופה האזרחית אמר: "חברות התעופה הזרות מיום ראשון ועד היום הולכות ונשמטות מלוח הטיסות, סיבות מגוונות וזה לא בגלל ביטוח. זאת לא שאלה שאם היינו מוסיפים ביטוח, כי החברות הזרות לא רוצות לטוס לפה".

יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני ביקש לתת ביטוח לחברות התעופה הזרות שירצו בכך. נציגת האוצר ציינה בישיבה כי:" אין  לנו בקשות מחברות ביטוח בקשר לחברות תעופה בעולם. ככל שנדרש נצטרך לקבל את הפוליסה שלה לראות מה כתוב, וככל שנדרש נפנה לוועדת הכספים".

 

...

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: