אא

עוד לפני סוף השנה: שיא במספר הנוסעים בנמל התעופה באתונה

נמל התעופה הבינלאומי של אתונה שובר את השיא של עצמו עם יותר מ-26 מיליון נוסעים בין ינואר לנובמבר, מספר גבוה יותר מתנועת הנוסעים השנתית אי פעם. וגם: האם יוון תשבור את השיא במספר התיירים הכללי?

נמל התעופה הבינלאומי של אתונה (מילום: SHUTTERSTOCK) נמל התעופה הבינלאומי של אתונה (מילום: SHUTTERSTOCK)

26.3 מיליון נוסעים עברו מתחילת השנה (ינואר-נובמבר) בנמל התעופה של אתונה, בטיסות יוצאות ונכנסות. כך עולה מהדו"ח התקופתי של נמל התעופה שהגיע לידי פספורטניוז.

מדובר בשיא כל הזמנים לנמל התעופה הבינלאומי, וכבר עתה המספר גבוה ב-24.5% מהשנה שעברה (22.7 מיליון) ומהשיא הקודם שנשרם ב-2019, לפני פרוץ מגיפת הקורונה ועמד על פחות 9.9% שהם 25.5 מיליון נוסעים. 

על פי הדוח החודשי של נמל התעופה באתונה, גם בטיסות הפנים בין אתונה ליתר חלקי המדינה חלה עלייה של 19.4% ביחס ל-2022 ושל 12.8% ביחס ל-2019. בסך הכל מדובר ב-8.2 מיליון נוסעים מתוך כלל ה-26.3 שטסו בטיסות פנים. 

מיקונוס. בדרך לשיא כל הזמנים (צילום: 123rf)מיקונוס. בדרך לשיא כל הזמנים (צילום: 123rf)

בתעופה הבינלאומית נמצא הזינוק המשמעותי ביותר בנתונים: יותר מ-18 מיליון נוסעי טיסות בינלאומיות עברו בנמל התעופה של אתונה מתחילת 2023. מדובר בגידול של 26.9% ביחס לשנה שעברה כולה, אז עברו 14.2 מיליון נוסעים בטיסות בינלאומיות בשדה. כמו כן מדובר בגידול של 8.7% ביחס ל-2019.

 

בדרך לשיא כל הזמנים גם במספר התיירים

הנתונים המרשימים של נמל התעופה תואמים את הצפי התיירותי לכלל המדינה, כאשר על פי משרד התיירות היווני 2023 צפויה להסתיים בשיא כל הזמנים בתיירים שביקרו במדינה. בשנה שעברה, שנת היציאה מהקורונה עבור יוון, לא הצליחו להתעלות על שנת השיא שהיתה 2019, אז ביקרו ביוון 31.3 מיליון תיירים.

השנה, 2023, בחודש אוגוסט בלבד ביקרו ביוון יותר מארבעה מיליון תיירים - ובסוף חודש זה יוודע האם אכן נשבר גם השיא בכניסות תיירים למדינה - אותם תיירים שכפי שפרסמנו אתמול, ישלמו יותר על חופשתם כבר בעונה הקרובה - בשל מס התיירים החדש.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אתונהנמל התעופה אתונה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: