אא

ארבע חברות תעופה פנו בדרישה לערבות לביטוח מהמדינה

ועדת הכלכלה אמורה לדון בערבות בגין ביטוח שדורשות חברות התעופה הזרות: אתיופיאן איירליינס, ITA האיטלקית, אייר אירופה ואייר סיישל

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

חברת אתיופיאן איירליינס חזרה לטוס לישראל בתחילת חודש דצמבר עם טיסה יומית לאדיס אבבה, אך ללא קבלת ערבות לביטוח מהמדינה, לא תוכל להמשיך לקיים את הטיסות לישראל.

כשהוחלט בחברה על חזרת הטיסות, לא היה נראה כי המלחמה תתארך כל כך כמו גם שיהיה פתרון לעניין הביטוחי. לחברה אין תקציב עודף בכדי לשלם את פרמיית הביטוח היקרה בשל המלחמה.

עידו וכטלעידו וכטל

המדינה נתנה ערבות בסך של כ-6 מיליארד דולר לטובת חברות התעופה הישראליות, אל על, ישראייר, ארקיע וק.א.ל.

מנגד חברות התעופה הזרות: אתיופיאן איירליינס, ITA האיטלקית, אייר אירופה ואייר סיישל פנו באמצעות עורכת הדין, שירלי קציר לח"כ דוד ביטן יו"ר ועדת הכלכלה במכתב בדרישה לקבלת ערבות מדינה גם עבור החברות הזרות המעוניינות לטוס לישראל: "אין מדובר באינטרס פרטני של חברות התעופה הזרות, והמדובר על מאמץ  לאומי משותף ובעל ערך מדיני חשוב", כתבה עו"ד קציר לח"כ ביטן.

עוד כתבה עורכת הדין קציר: "מבלי שחברות התעופה המחזיקות בפוליסת ביטוח  תקפה, נמנע מחברות התעופה להמשיך ולהפעיל את טיסותיהן לשטחה של מדינת ישראל וממנה.

למיטב ידיעתנו, כבר בראשית חודש אוקטובר, מדינת ישראל הסדירה עבור חברות התעופה הישראליות ערבות מדינה בהיקף ניכר לשם הנפקת פוליסת ביטוח מפני סיכוני מלחמה.

ואולם, נכון למועד כתיבת שורות אלו, קרי למעלה מחודשיים, רובן ככולן חברות התעופה הזרות, עבורן לא התקבל הסיוע, הפסיקו את הפעלת טיסותיהן לישראל וממנה. אנו סבורים כי על מדינת ישראל לסייע וליתן מענה זהה גם לחברות התעופה הזרות, כפי שנעשה לטובת חברות התעופה הישראליות".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אתיופיאן איירליינסאייר אירופהאייר סיישלITA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: