אא

ערב חג המולד: עונת הנסיעות החמה של העולם בשיאה

סוף השבוע עומד בסימן עומסים אדירים בנמלי התעופה ברחבי העולם, אך בניגוד לשנים קודמות לא נרשמים עיכובים משמעותיים עם 40 טיסות בלבד שבוטלו ומזג אוויר טוב מהצפוי. באירופה: גידול במספר הטסים ושביתה בקו הרכבת הפופולרי שהביאה לעיכובים

עיכובים בודדים בנמלי התעופה (צילום: Shutterstock) עיכובים בודדים בנמלי התעופה (צילום: Shutterstock)

התחלה טובה לאחד השבועות העמוסים בעולם בשנה. מחר (ראשון) הוא ערב חג המולד, מה שהופך את סוף השבוע הזה לאחד העמוסים בשנה בנמלי התעופה בארצות הברית ובעולם הנוצרי כולו.

על פי סיכום הנתונים של Flight Aware מהיממה האחרונה, ניכר כי לא נרשמים עיכובים משמעותיים: 1.2% טיסות מבוטלות, כ-40 במספר, ועוד כ-400 עיכובים, זאת לצד עשרות אלפי טיסות שמתקיימות כסדרן בכל יום ובניגוד למחדלי השנה שעברה שהביאו גם לקנס האדיר שהוטל על סאות'ווסט איירליינס.

נתונים טובים לחברות התעופה בסוף השבוע שלפני חג המולד (צילום: Shutterstock)נתונים טובים לחברות התעופה בסוף השבוע שלפני חג המולד (צילום: Shutterstock)

כזכור, הקנס הוטל על החברה עקב ביטול 16,900 טיסות ופגיעה ב-2 מיליון נוסעים. שר התחבורה האמריקני הזהיר את החברות מראש מפני חזרה על מחדלי השנה שעברה.

לצד הפקת הלקחים מהשנה שעברה וגיוס עובדים רבים יותר לתפעול נמלי התעופה וחברות התעופה, גם מזג האוויר הסביר ברוב חצי הכדור הצפוני תורם לפעילות ה"חלקה" של נמלי התעופה. בארצות הברית האזור היחיד שעלול לחוות מזג אוויר סוער במהלך חג המולד הוא המדינות הצפון-מערביות.

על פי רשויות התעופה בארצות הברית צפוי שיא כל הזמנים במספר הנוסעים במהלך העונה, אם כי מדובר בעלייה מתונה של 2% במספר הטיסות.

אירופה: שיאי טיסות ושביתה ברכבות

גם באירופה חברות התעופה פועלות באופן מתוגבר לקראת חג המולד. אוסטריאן איירליינס למשל, מדווחת בסוף השבוע על 430 אלף הזמנות לטיסותיה בתקופה שבין חג המולד לראש השנה (מסוף השבוע הזה ועד 1 בינואר 2024). גידול של 15% ביחס לשנה שעברה בתקופה זו.

גידול בתנועת הנוסעים בחגים (צילום: LUFTHANSA)גידול בתנועת הנוסעים בחגים (צילום: LUFTHANSA)

לצד הנוסעים לביקורים משפחתיים, מציינים בחברת התעופה האוסטרית כי רבים יוצאים לחופשות חג המולד בתקופה הזו, כאשר וינה היא אחד היעדים הפופולריים באירופה לשם כך.

מנהל שירות הלקוחות של אוסטריאן, מייקל טרסתל, אמר כי החברה מחברת את אוסטריה אל העולם, אם זה לצרכים משפחתיים או לחופשות".

תנועת נוסעים משמעותית נרשמת גם ברכבות. ביום חמישי התרחשה שביתת פתע של עובדי מנהרת היורוסטאר בין צרפת לבריטניה, מה שהביא לביטול שירות הרכבות המהירות.

היורוסטאר. שביתת פתע (צילום: 123rf)היורוסטאר. שביתת פתע (צילום: 123rf)

בהנהלת יורוסטאר עדכנו כי השירות חזר לשגרה עם 6 רכבות בין לונדון לפריז שפועלות היום.

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהחג המולדארה"במשרד התחבורה של ארה"ב

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: