אא

"לצד גילויי אהדה נחשף גם צד אנטישמי עוין של מדריכי טיולים בחו"ל"

יו"ר הארגון הישראלי למדריכי חו"ל, אהרון (ארלה) סמואל, מבקש מסוכני נסיעות ישראלים להימנע מכל עסקה ושיתוף פעולה עם מדריכים מקומיים ממדינות שונות בהן סרביה, שהתגלו כעויינים ומלאי שנאה כלפי ישראל

טיול מאורגן אילוסטרציה. צילום: shutterstock טיול מאורגן אילוסטרציה. צילום: shutterstock

במכתב ששלח אהרון (ארלה) סמואל, יו"ר הארגון הישראלי למדריכי חו"ל, למנכ"לית התאחדות סוכני הנסיעות, טלי לאופר, הוא מדווח לה על מדריכי טיולים עויינים במספר מדינות: איחוד האמירויות (דובאי), דרום אפריקה, מצרים וירדן לגביהן קיימות אזהרות מסע וכן, סרביה שלגביה אין אזהרת מסע על פי העדכון האחרון של המטה ללוחמה בטרור.

"מאז 7.10.2023 והאסון המזוויע של שמחת תורה, נחשפו חברינו בארגון המדריכים להרבה גילויי אהדה לישראל למצבנו ולגינויים המתבקשים מצד מי שעובד עם קבוצות של ישראלים ומתפרנס מהן", כותב סמואל.

עוד הוא כותב ללאופר, "למרבה התדהמה, בצד כל גילויי האהדה האלה נחשף גם צד אנטישמי, אנטי ציוני, עוין ומלא משטמה כלפי ישראל אצל כמה מהמדריכים המקומיים. זה הותיר את מדריכינו מזועזעים והמומים. בין היתר, כתבו מי מהם דברי שטנה של ממש ברשתות החברתיות ו/או ישירות למי מחברי הארגון שלנו".

סמואל מבקש מלאופר כי "נוכח כך אנו דרושים שתפעילי את השפעתך בקרב חברי התאחדות סוכני הנסיעות להימנע מכל העסקה ו/או כל שיתוף פעולה עם מדריכים מקומיים כאלה. אנו מצידנו נעביר אליכם רשימת מדריכים עוינים הידועים לנו ונעדכן
אותה במידת הצורך מעת לעת. אודה לך אם תעבירי את תוכן מכתבי זה לחברי ההתאחדות ואני סמוך ובטוח שדברים אלה יפלו על אוזניים קשובות".

עלייה חדה בגילויי האנטישמיות

נוכח הדברים האמורים, זה המקום להזכיר שמפרוץ המלחמה חלה עלייה חדה בהיקף האירועים האנטישמיים בעולם.

מרכז המחקר והמידע של הכנסת חיבר מסמך מיוחד בנושא אנטישמיות בעולם בשנים האחרונות, ובפרט בעלייה בהיקף האירועים האנטישמיים בעקבות מלחמת "חרבות ברזל".

על פי מסמך זה, בשלושת השבועות הראשונים מפרוץ המלחמה חלה עלייה של כ-500% בהיקף כלל האירועים האנטישמיים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. עלייה של כ-330% באירועים אלימים (תקיפות), כ-660% באירועי הטרדה, כ-300% באירועי איום וכ-128% באירועי חילול של מקומות קדושים.

עוד מתברר כי שליש מכלל האירועים נרשמו בארה"ב ומדינות בולטות נוספות בהן: גרמניה, צרפת ובריטניה למרות הגינוי הדרמטי של האיחוד האירופי נגד התגברות גילויי האנטישמיות. כמו כן, נרשמה עלייה של כ-400% בשיח האנטישמי המקוון, בהשוואה ל-17 הימים שקדמו למלחמה. שיא השיח האנטישמי נרשם בימים הראשונים למלחמה, ומאז המגמה נשארה יציבה באופן יחסי.

עוד עלה מהמסמך, עלייה של לא פחות מ-1,180% בשיח האנטישמי המקוון שכלל קריאות לאלימות נגד ישראל, ציונים ויהודים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות סוכני הנסיעותטלי לאופר

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: