אא

קבוצת תלמה שלמה רוכשת את חברת בי.טי. אל טרוול המפעילה את מנוע החיפוש Alice

קבוצת התיירות הופכת לבעלת השליטה בחברה המפעילה בין היתר את מנוע חיפוש הטיסות - Alice. ארז שמול: ״תלמה רואה ב Alice כעמוד שדרה של מכלול שלם של חברות טכנולוגיה שהולכות לחבור יחד ולהפוך להיות גורם מוביל בשוק המקומי ובשוק הגלובאל״

מימין: שמול ומגן. צילום: תלמה-שלמה יח״צ מימין: שמול ומגן. צילום: תלמה-שלמה יח״צ

חברת תלמה תיירות רוכשת את מנוע חיפוש הטיסות Alice. 

חברת בי. טי. אל טרוול החלה את פעילותה באפריל 2016 והביאה לפריצת דרך בתחום רכישת כרטיסי טיסה און ליין. עוד לפני הקורונה, החברה הפכה לשחקן מרכזי בתחום עם מנוע ההזמנות מהגדולים בישראל לרכישת כרטיסי טיסה ומחזור מכירות למעלה מחצי מיליארד ש"ח בשנה. חברת תלמה נכנסה כשותפה ב--Alice כבר בחודש נובמבר 2016.

את תקופת הקורונה החברה צלחה על אף הפגיעה בענף התיירות, ושנת 2023 היתה שנת שיא של החברה בכל פרמטר, על אף המלחמה שפרצה ב-7 אוקטובר.

שוק הפעילות העיקרי של החברה הוא בישראל, ובשנה האחרונה החברה נכנסה ל- 11 שווקים נוספים, העיקריים שבהם אנגליה וארה״ב. כעת עם השלמת הרכישה, בחברה מציינים כי היא מתכננת להגדיל את ההתרחבות בשווקים אלו שכן תלמה השלימה במהלך השנה האחרונה רכישה של חברה בריטית ואמריקאית, לצד פיתוחים טכנולוגים נוספים בשוק התיירות המקומי.

יניב שולדנפרי, היזם ובעל השליטה ב Alice: ״זה רגע מרגש עבורי, עבור העובדים שהיו שותפים לאורך כל הדרך לעשייה ולהישגים ועבור תלמה. זאת סגירת מעגל - הכרתי את ארז שמול, יו״ר דירקטריון תלמה, בקיץ של 2016 ואחרי פגישה אחת כבר היינו עם טיוטה להשקעה בחברה ומשם הדרך היתה מהירה לסגירה, והיום אחרי שבע שנים ארז ותלמה רוכשים את החברה והפעילויות שלה. תלמה מקבלת נכסים טכנולוגים משמעותיים, שעם הידע והיכולות שלנו ושל תלמה יחד - נוכל להגיע רחוק מאוד. כשהקמתי את החברה הייתי העובד היחיד, ללא כל ידע בטכנולוגיה או תיירות, אבל היה לי חזון, ואני מאוד שמח שהיום יש מי שרואה אותו כרלוונטי ומציאותי, ומבסס את העתיד המשותף שלנו יחד. יש לחברה את ההון האנושי הכי איכותי שיש - זה הנכס הכי גדול שלנו.  יש לחברה תוכנית עבודה לשנה הקרובה שעומדת להביא טכנולוגיות ומוצרים חדשים שטרם נראו בענף התיירות המקומי והבינלאומי, ויחד עם מכפיל הכוח של תלמה השמיים הם באמת הגבול. אני נשאר בתקפידי כמנכ״ל החברה, מתוך אמונה וראייה משותפת שאנחנו רחוקים ממיצוי, על אף ההצלחות הגדולות שלנו בשנת 2023.״

קבוצת תלמה בבעלות ארז שמול, קבוצת שלמה אחזקות, משפחת נפתלי ומור בית השקעות, מנוהלת על ידי המנכ"לית אייה מגן, פועלת באסטרטגיית מיזוגים ורכישות. חברת תלמה, שנכסיה נרכשו במסגרת העסקה שהושלמה באפריל 2021, גם לפני משבר הקורונה הרבתה לרכוש סוכנויות נסיעות קטנות בארץ ובעולם וכן חברות Travel Tech - זאת מתוך מטרה להפוך לשחקן דומיננטי בתעשיית התיירות הגלובלית.

עוד כתבות על Alice ותלמה שלמה בפספורטניוז

אליס בארץ הטיסות

"צעדי ההתייעלות שאנו נוקטים - להבטיח את יציבות וקיימות החברה"

תלמה שלמה רוכשת את Brickell Travel Management

החברה כבר היום בעלת מניות משמעותית בחברה, עם אחזקה של כ-40% ויושבת בדירקטריון החברה לצד יניב שולדנפרי היזם ומייסד החברה, וכעת החברה רוכשת את מרבית המניות והופכת להיות לבעלת השליטה בחברה. חברת תלמה השקיעה ב Alice לראשונה באוקטובר 2016, ולאחר מכן השקעה נוספת בספטמבר 2017, ומאז החברה לא ביצעה גיוסי הון נוספים.

הסינרגיה בין תלמה ל Alice גבוהה: Alice עתידה לשמש מנוע צמיחה משמעותי עבור קבוצת תלמה על ידי יישום טכנולוגיות רלוונטיות לפעילות הקבוצה, ויצירת סל פתרונות מלא ללקוחות שתי החברות. לאחר השלמת העסקה, Alice תמשיך לפעול כחברה ומותג עצמאי, לצד המותגים הנוספים שלה.

ארז שמול, יו״ר דירקטריון תלמה: ״תלמה רואה ב Alice כעמוד שדרה של מכלול שלם של חברות טכנולוגיה שהולכות לחבור יחד ולהפוך להיות גורם מוביל בשוק המקומי ובשוק הגלובאלי, בזה תהיה במה לפלטפורמה שתייצר הגיון מוביל משמעותי גם במובן המסחרי וכמובן במובן הטכנולוגי ברכישה וניהול מוצרי טרוול גם לשוק הפרטי וגם לשוק העיסקי, וגם סוכני נסיעות ימצאו שם תוצאות אטרקטביות עבור פעילותם.

אייה מגן, מנכ״לית תלמה: ״רכישת השליטה ב Alice מהווה עבורנו אבן דרך נוספת בהעצמתה של הקבוצה בכל הקשור להתרחבותה הגלובלית עם דגש על העשרת הכלים הטכנולוגיים אותם אנחנו מציעים ללקוחותנו בארץ ובעולם.״

את יניב שולדנפרי וקבוצת המוכרים ייצגו עורכות הדין ענבל זהבי ואפרת דיין מזהבי-דיין חברה לייעוץ משפטי, ואת קבוצת תלמה ייצג עורך הדין זהר ליס ממשרד פישר (FBC&Co).

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תלמה נסיעותארז שמולתלמה נסיעות ותיירותאליסאיה מגןתלמה שלמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: