אא

אלסקה איירליינס מקרקעת את כל צי מטוסי הבואינג MAX-9 שהיא מפעילה

לאחר שהודיעה כי תשבית את כל 65 מטוסיה מסוג MAX-9 באופן זמני בעקבות התקרית אתמול. הערב אלסקה איירליינס בעדכון נוסף: ״מהבוקר, הבדיקות של יותר מרבע מצי מטוסי ה-737-9 שלנו הושלמו ללא ממצאים״

בואינג 737 MAX. צילום: בואינג בואינג 737 MAX. צילום: בואינג

בעקבות האירוע הדרמטי אמש (ו') בו התנפצה דלת החירום האמצעית של אחד ממטוסיה מסוג MAX-9 לאחר ההמראה, חברת אלסקה איירליינס מקרקעת זמנית את כל 65 מטוסיה מסוג זה.

כזכור, טיסת AS1282 שהמריאה מפורטלנד ועליה 171 נוסעים ואנשי צוות נאלצה לבצע נחיתת חירום לאחר שהדלת האמצעית של מטוס ה-MAX737-9 בתא הנוסעים התנפצה ויצאה ממקומה דקות לאחר ההמראה מפורטלנד אמש, ה-5 בינואר.

חברת התעופה יצאה מוקדם יותר בהודעה כי: "טיסת AS1282 מפורטלנד לאונטריו, קליפורניה חוותה תקרית הערב זמן קצר לאחר העזיבה. המטוס נחת בשלום בחזרה בנמל התעופה הבינלאומי של פורטלנד עם 171 אורחים ו-6 אנשי צוות. אנחנו חוקרים מה קרה ונשתף במידע נוסף לכשיהיה זמין".

כאמור כעת יוצא מנכ"ל החברה, Ben Minicucci, בהודעה בה מעדכן כי החברה החליטה לנקוט בצעד מיידי ולקרקע 65 מטוסים מסוג בואינג MAX-9 באופן זמני:

"באלסקה איירליינס בטיחות עומדת בראש סדר העדיפויות. בעקבות האירוע אמש בטיסת 1282 החלטנו לנקוט משנה זהירות ולקרקע באופן זמני 65 מטוסי בואינג מסוג MAX -9. כל אחד מהמטוסים יוחזר לשירות לאחר שיעבור בדיקת כשירות ובטיחות מקיפה. אנו מעריכים כי המהלך יושלם בימים הקרובים. אני אישית מחויב לעשות כל דבר בשקיפות מלאה."

עוד אמר מנכ"ל החברה כי: "אנחנו עובדים עם בואינג והרגולטורים כדי להבין מה בדיוק התרחש אמש ונעדכן ככל שיהיה מידע נוסף. המועצה הפדרלית לבטיחות ותעבורה (NTSB) שחוקרת תאונות תחבורה אזרחיות חוקרת את המקרה. אנחנו נספק להם את מלוא התמיכה במהלך החקירה.  ליבי עם הנוסעים שהיו בטיסה ואני מצטער שזו החוויה שנאלצו לעבור. אני מוכיר ומעריך את הטייסים וצוות הדיילים על הטיפול במקרה. צוותי הקרקע שלנו בפורטלנד עושים ככל שיידרש כדי לסייע לנוסעים המתוכננים לטוס בימים הקרובים."

נזכיר כי,  לפני כשבוע בעקבות דיווח של חברת תעופה המפעילה מטוס מסוג בואינג 737 MAX על אום חסר במערכת ההיגוי של אחד ממטוסיה שנתגלה בעת בדיקה שגרתית, חברת בואינג קראה לחברות תעופה המחזיקות במטוס מסוג זה לבצע בדיקות ממוקדות באותם מטוסים.

בשל הדיווח ה-FAA, מנהל הבטיחות התעופתי האמריקאי (Federal Aviation Administration) הודיע כי הוא עוקב מקרוב אחר בדיקות ממוקדות של מטוסי בואינג 737 MAX כדי לחפש בורג רופף אפשרי במערכת בקרת ההגה. בואינג מצידה פרסמה הודעה הקוראת למפעילים של מטוסים ״חד-מעברים חדשים״ לבדוק מוטות חיבור ספציפיים השולטים בתנועת ההגה עבור חומרה רופפת אפשרית.״

הערב שבת, (20:00) מעדכנת אלסקה איירליינס כי: ״מהבוקר, הבדיקות של יותר מרבע מצי ה-737-9 שלנו הושלמו ללא ממצאים. המטוסים יחזרו לשירות כאשר הבדיקות שלהם יסתיימו בביטחון המלא.״

 

ההודעה הדרמטית של מנכ''ל אלסקה איירליינסההודעה הדרמטית של מנכ''ל אלסקה איירליינס

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינגאלסקה איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: