אא

3 שבועות אחרי תאונת הדלת: מטוסי בואינג MAX יחזרו לאוויר, תיעצר הרחבת ייצור המטוסים

רשות התעופה הפדרלית (FAA) סיימה את חקירת האירוע החריג בטיסת אלסקה ב-5 בינואר, שהוביל לדרמת ענק ולקרקוע של כל מטוסי בואינג MAX-9 737 בארה״ב. כעת תיעצר הרחבת הייצור של מטוסי בואינג MAX, יוגבר הפיקוח על בואינג וספקיה, וכן לאחר תהליך בדיקה ותחזוקה ייסודי - יוכלו מטוסי בואינג MAX-9 737 לחזור לפעילות. כל הפרטים

אלסקה איירליינס. צילום: Shutterstock אלסקה איירליינס. צילום: Shutterstock

הדרמה בעולם התעופה בארה״ב שהחלה ב-5 בינואר נמשכת.

כזכור, בתחילת החודש טיסת AS1282 של חברת אלסקה איירליינס נאלצה לבצע נחיתת חירום אמש לאחר שדלת החירום האמצעית של המטוס החדש מסוג MAX737-9 בתא הנוסעים, התנפצה ויצאה ממקומה דקות לאחר ההמראה. במטוס היו 171 הנוסעים ו-6 אנשי הצוות.

האירוע הוביל לקרקוע של כלל מטוסי בואינג MAX-9 737 ברחבי ארה״ב, עד לסיום הבדיקה של רשות התעופה הפדרלית (FAA). אתמול (רביעי, 24 בינואר), הסתיימה הבדיקה והכריזו על הצעדים שיינקטו כעת.

״אסור שהאירוע שהתרחש ב-5 בינואר יחזור על עצמו״, כך נפתח הדו״ח שפורסם. בהמשך, מצויינות הפעולות הנדרשות לאחר הבדיקה:

- לא תוענק לבואינג האפשרות להרחבת הייצור של מטוסי ה-MAX, כולל ה-737-9 MAX.

- ייחל תהליך בדיקה ותחזוקה יסודי שיש לבצע בכל אחד ממטוסי 171 הבואינג 737-9 MAX המקורקעים. עם סיום מוצלח, המטוס יוכל לחזור לשירות.

- יוגבר הפיקוח על בואינג וספקיה.

מייק וויטאקר, מנהל ה-FAA: "קירקענו את הבואינג 737-9 MAX תוך שעות מהאירוע מעל פורטלנד והבהרנו שהמטוס הזה לא יחזור לשירות עד שהוא יהיה בטוח. הסקירה הממצה והמשופרת שהצוות שלנו השלים לאחר מספר שבועות של איסוף מידע נותנת לי ול-FAA ביטחון להמשיך לשלב הבדיקה והתחזוקה.

עם זאת, הרשו לי להיות ברור: זה לא יחזור לעבוד כרגיל עבור בואינג. לא נסכים לכל בקשה מבואינג להרחבת הייצור או לאשר קווי ייצור נוספים עבור ה-737 MAX עד שנשתכנע שבעיות בקרת האיכות שנחשפו במהלך תהליך זה ייפתרו".

לאחר השלמת תהליך התחזוקה והבדיקה המשופרים בכל מטוס, תקעי הדלת ב-737-9 MAX יהיו תואמים לתכנון המקורי שהוא בטוח לתפעול. מטוס זה לא יפעל עד להשלמת התהליך ואישור ההתאמה לתכנון המקורי.

תהליך התחזוקה המשופר ידרוש בדיקת ברגים ספציפיים, מסלולי הדרכה ואביזרים, בדיקות ויזואליות מפורטות של פקקי דלת יציאה באמצע תא שמאל וימין ועשרות רכיבים נלווים ותיקון כל נזק או מצב חריג.

פעילות הפיקוח המוגברת תכלול:

- מכסה של הרחבת הייצור של מטוסי בואינג 737 MAX חדשים כדי להבטיח אחריות ועמידה מלאה בהליכי בקרת האיכות הנדרשים.

- פתיחת חקירה הבוחנת את עמידתה של בואינג בדרישות הייצור. ה-FAA תשתמש במלוא סמכות האכיפה שלה כדי להבטיח שהחברה תישא באחריות לכל אי ציות.

- הרחבת הפיקוח על מטוסים חדשים עם נוכחות מוגברת של הרצפה בכל מתקני בואינג.

- מעקב צמוד אחר הנתונים כדי לזהות סיכונים.

- השקת ניתוח של רפורמות פוטנציאליות ממוקדות בטיחות סביב בקרת איכות והאצלה.

עוד נמסר בהודעה, כי ה-FAA תמשיך לתמוך בחקירה של המועצה הלאומית לבטיחות בתחבורה (NTSB) על טיסה 1282 של אלסקה איירליינס.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינגאלסקה איירליינסיונייטד איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: