אא

דרמה בעולם התעופה בארה״ב: קורקעו כל מטוסי בואינג MAX-9 737 במדינה

רשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית הודיעה כי עד לסיום הבדיקות שנועדו להבין מה מהות התקלה שגרמה להתנפצות של דלת החירום במטוס אלסקה איירליינס, המטוסים לא ישובו לטוס ולא יורשו לטוס בשמי ארה"ב

מטוס אלסקה איירליינס (צילום: SHUTTERSTOCK) מטוס אלסקה איירליינס (צילום: SHUTTERSTOCK)

דרמה בעולם התעופה. התקלה במטוס אלסקה איירליינס הלילה (ו') מביאה להשבתת כלל המטוסים מדגם בואינג 737 MAX-9 בארצות הברית.

על פי הודעת רשות התעופה הפדרלית, עד קבלת תוצאות הבדיקה לאירוע באלסקה איירליינס, המטוסים קורקעו ולא ישובו לטוס. ה-FAA יורה על השבתה זמנית של המטוסים המופעלים על ידי חברות תעופה אמריקאיות או בשטח ארה"ב.

"ה-FAA דורשת בדיקות מיידיות של מטוסי בואינג 737 MAX-9 מסוימים לפני שהם יכולים לחזור לטוס", אמר מנהל ה-FAA מייק וויטאקר. "הבטיחות תמשיך להוביל את קבלת ההחלטות שלנו תוך שאנו מסייעים לחקירת טיסה 1282 של אלסקה איירליינס".

מוקדם יותר היום הודיעה חברת התעופה, אשר מטוסה נאלץ לבצע נחיתת חירום לאחר שדלת החירום שלו התנפצה לאחר ההמראה, כי כל 65 מטוסיה מסוג 737 MAX יקורקעו עד לקבלת תוצאות בדיקת התאונה שהסתיימה ללא נפגעים פרט לאדם אחד שנזקק לטיפול רפואי לאחר שנפגע באופן קל בלבד.

בינתיים, הערב שבת, (20:00) מעדכנת אלסקה איירליינס כי: ״מהבוקר, הבדיקות של יותר מרבע מצי ה-737-9 שלנו הושלמו ללא ממצאים. המטוסים יחזרו לשירות כאשר הבדיקות שלהם יסתיימו בביטחון המלא.״

הטיסה, מספר AS1282 של אלסקה איירליינס ביצעה נחיתת חירום אמש, כאמור לאחר שדלת החירום האמצעית של המטוס החדש מסוג MAX 737-9 התנפצה ויצאה ממקומה דקות לאחר ההמראה. במטוס היו 171 הנוסעים ו-6 אנשי צוות.

המטוס המריא מפורטלנד (PDX) לכיוון אונטריו, קליפורניה (ONT) בשעה 17:06 שעון מקומי והגיע לגובה של 16,325 רגל, אז סטה חזרה לפורטלנד ונחת בשלום ב-17:26.

מכיוון שתצורת הישיבה של 737-9 MAX של אלסקה איירליינס אינה צפופה כדי שיידרש שימוש בדלת החירום האמצעית של תא הנוסעים, הדלת מושבתת וחיפוי דופן סטנדרטי משמש בחלק הפנימי.

מאלסקה איירליינס נמסר כי "התקרית התרחשה זמן קצר לאחר ההמראה. המטוס נחת בשלום, אנחנו חוקרים מה קרה ונשתף במידע נוסף לכשיהי זמין".

מבואינג נמסר כי "אנו מודעים לתקרית שבה מעורבת טיסת אלסקה איירליינס. אנו אוספים מידע נוסף ונמצאים בקשר עם לקוחות חברת התעופה שלנו. צוות טכני של בואינג מוכן לתמוך בחקירה".

לפני כשבוע בואינג קראה לחברות לבצע בדיקה ממוקדת במטוסי ה-737 MAX בשל חשש לליקוי במערכת ההיגוי.

נזכיר כי לאחרונה אחרי שתי התאונות הקטלניות, קרקוע במשך כמעט 3 שנים, והספקות של בואינג לגבי המשך ייצור המטוס, מטוסי ה-MAX בגרסאות השונות הפכו ללהיט בינלאומי בענף התעופה ובעקבות כך בואינג נענית לביקוש ומגבירה את ייצור המטוסים מסוג זה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אלסקה איירליינסמטוסאלסקהחברות תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: