אא

מרבית האישורים ניתנו: קוריאן אייר ואסיאנה מתמזגות

בתום בדיקת בעלי המניות ביפן ובארצות הברית: ועדת הסחר ההוגן של יפן אישרה מיזוג בין שתי המתחרות הגדולות מדרום קוריאה. טרם נתקבל אישור האיחוד האירופי, אך הוא צפוי להינתן כך שהמיזוג יושלם השנה

אסיאנה קוריאן אייר אסיאנה קוריאן אייר

עוד מיזוג ענק בעולם התעופה: קוריאן אייר מתמזגת עם חברת אסיאנה. הודעת קוריאן פורסמה לאחר בדיקת ועדת הסחר ההוגן של יפן, ובדיקות החוקיות הפיננסית של המהלך בארצות הברית, להן נדרשו החברות. עם זאת, מדובר ב-12 מתוך 14 האישורים שעל החברות להציג לרשויות התחרות, לרבות באיחוד האירופי, אך כעת ניתן לומר כי המהלך ייצא לפועל ואין ממנו דרך חזרה.

קוריאן אייר רוכשת את אסיאנה, המתחרה הגדולה שלה, במהלך בן יותר משלוש שנים שהחל בנובמבר 2020. ביולי 2021 קיבלו החברות אישור מהבנק להתקדם עם שלבי המיזוג, אז כבר צוין כי הצפי לסיום התהליך יהיה 2024.

מטוסי אסיאנה וקוריאן (צילום: SHUTTERSTOCK)מטוסי אסיאנה וקוריאן (צילום: SHUTTERSTOCK)

נכון לעכשיו עדיין נותרו פרטים אחרונים כדוגמת 12 קווים שהחברה המשולבת תצטרך להציג בין דרום קוריאה ליפן, בהם התחרות תצטמצם בעקבות המיזוג.

צי מטוסי קוריאן אייר כולל 164 מטוסים ועוד 96 בהזמנה. צי מטוסי אסיאנה עומד על 81 מטוסים ו-31 בהזמנה. הצי בפועל לאחר המיזוג, אם כן, יעמוד על כ-250 מטוסים, בהם 16 מטוסי AIRBUS A380. 

בתקופה האחרונה נרשמו שני מיזוגים משמעותיים בעולם התעופה - אחד יצא לפועל ואחד נכשל. המיזוג שאכן יצא לפועל הוא רכישת אלסקה איירליינס את הווייאן איירליינס תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן. לעומת זאת, מיזוג חברות התעופה ספיריט וג'ט-בלו נחסם על ידי בית המשפט האמריקאי.

יצויין כי קוריאן אייר הפסיקה לטוס לישראל, כמו חברות תעופה רבות אחרות, עם תחילת המלחמה. עד עתה, כארבעה חודשים אחרי, טרם חידשה את טיסותיה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קוריאה הדרומיתקוריאן אייראסיאנה איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: