אא

עסקת ישראייר-Smartwings: השבוע יוחלט האם תתקדם

לאחר חודשים של הקפאת המו"מ בין הצדדים, השיחות אמורות להתחדש השבוע לבחינת המתווה לעסקה במסגרתה ישראייר תרכוש את חברת התעופה הצ'כית

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

השבוע, לאחר חודשים רבים של הקפאת המו"מ שחודש החודש, הצדדים ידעו האם תחול התקדמות וישראייר תרכוש את חברת התעופה הצ'כית Smartwings.

כזכור, בישראייר כבר הגיעו להבנה עם הבעלים הצ'כים של החברה, רומן ויק ואיי שימאני המחזיקים ב-50.08% ממניות החברה,  אך לא הגיעו להסכמות עם החברה הסינית Cnina CITIC המחזיקה ב-49.92% מהחברה.

הסינים מהווים את המכשול הגדול ולכן, במהלך השבוע הקרוב צפויים לדעת האם הצדדים יוכלו להגיע לבסוף להבנות לקראת מתווה סופי לסיום המו"מ ולרכישה.

מנכ"ל ישראייר, אורי סירקיס, אמר לאחרונה לפספורטניוז על רכישת סמארט ווינגס, והגדיר אותה: "עסקה נועזת". עוד הוסיף סירקיס בנושא: "הבאנו את העסקה על מנת לחזק את קבוצת ישראייר ולכן, כשהמו"מ התארך וראינו שאנחנו מאבדים את הפוקוס נוכח אתגרי החציון הראשון ועונת הקיץ, אמרנו לבעלי המניות הסינים - סליחה, אנחנו חייבים להתמקד, נשוב אליכם אחרי העונה".

בשבוע האחרון סירקיס, באגרת לעובדי ישראייר, כתב כפי שפרסמנו, כי "התחלנו בפרויקט שיפוץ והתאמת המתחמים שלנו בשדה התעופה. בימים אלו אנו מגבשים, את תכנית העבודה שלנו לשנת 2024 והיא כוללת התאמות נדרשות בשל המצב. ההערכה שלנו כי תנועת הנוסעים בנתב"ג תתייצב על 16 עד 18 מיליון נוסעים בשנת 2024. אנו מאמינים שנוכל להגדיל את נתח השוק שלנו, בצורה משמעותית, ולפיכך, היעד שהצבנו לעצמנו הוא לשפר שוב, את השיא שהשגנו בשנת 2023 – מעל מיליון נוסעים בנתב"ג. תכנית העבודה שלנו כוללת השקעות ניכרות בטכנולוגיה, ובהן: 
השלב השני ביישום מערכת ניהול הצ'ק-אין וההזמנות.
יישום טכנולוגית AI במכירת המוצרים הנלווים שיחצו השנה את רף 20 מיליון דולר.
השקת מועדון לקוחות בשיתוף עם ישראכרט, ועוד.במקביל, אנו ממשיכים בניהול תהליך הרכישה של מטוס ה-ABT, בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון שקל. החלנו בפרויקט שיפוץ והתאמת המתחמים שלנו בשדה התעופה החלנו בפרויקט שיפוץ והתאמת המתחמים שלנו בשדה התעופה".

נזכיר כי כי Smartwings חזרה להפעיל טיסות לפראג, בירת צ'כיה. 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירסמארטווינגסאורי סירקיס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: