אא

עד 18 מיליון נוסעים: הכל על נמל התעופה העתידי של כרתים

נמל התעופה החדש וה"ירוק" שיחליף את הקיים בהרקליון שבכרתים מתעתד לשרת 10 מיליון נוסעים בשנה עם פתיחתו הצפוייה ב-2027, וכמעט פי 2 בהמשך. לצדו יוקם פרויקט תחבורה שאפתני לאורך מאות קילומטרים

נמל התעופה החדש של כרתים (צילום: heraklion-airport.gr) נמל התעופה החדש של כרתים (צילום: heraklion-airport.gr)

זה צפוי להיות אחד הפרויקטים הגדולים שאי פעם הוקמו בכרתיםנמל התעופה החדש שיחליף את נמל התעופה הנוכחי בהרקליון שבמזרח האי היווני הפופולרי, צפוי לצאת לדרך ב-2027. אבן הפינה להקמת נמל התעופה כבר הונחה בשנה שעברה, אך כעת העבודות מואצות ומתחילות להיראות בשטח.

heraklion-airport.grheraklion-airport.gr

עם פתיחתו, הצפי לפעילות בנמל התעופה החדש עומד על 10 מיליון נוסעים בשנה. בהמשך, ההתרחבות הצפויה היא ל-18 מיליון נוסעים. נמל התעופה יוגדר כ"ירוק" וייצר את האנרגיה שלו בעצמו, ויהיה מוכן למדיניות הפחתת הזיהום העתידית של אירופה.

שטח הטרמינל יעמוד על 94,000 מ"ר בפתיחתו והוא ישתרע על פני 8 מפלסים. בנמל יותקן הציוד המתקדם מסוגו בתחום הבקרה הביומטרית וייפתח מרכז בילוי, הסעדה ושלל שירותים לנוסע.

מסלול ההמראה/נחיתה יהיה באורך 3,200 מטרים ויאפשר שירות גם למטוסים צבאיים הפעילים באי. 16 עמדות חנייה למטוסים ב-19 שערים (מתוכם 8 בינלאומיים) ישרתו את הנוסעים. השטחים המשרדיים של נמל התעופה יעמדו על יותר מ-6,000 מ"ר.

כבישים מהירים

סיפור נוסף בו מתמקדים כעת בכרתים הוא מיקום הנמל החדש והתשתיות שיוקמו סביבו. המרחק בין הנמל לבין העיר הרקליון הוא 6 ק"מ שאמורים לקחת 25 דקות נסיעה.

heraklion-airport.grheraklion-airport.gr

בנוסף הנמל אמור להתחבר לציר התנועה המהיר הראשון שיוקם בין צפון לדרום כרתים (מחרסוניסוס בצפון) וגם למערכת הכבישים המהירים החדשה "BOAK" שאמורה לשרת את רצועת החוף הצפונית בה מתרחשת עיקר הפעילות התיירותית ותעבור מקיסמוס שבמערב דרך חאניה, רת'ימנו והרקליון ותגיע עד סיטיה שבמזרח.

מערכת הכבישים החדשה, שתהיה למעשה הכביש המהיר הארוך ביותר ביוון (310 קילומטרים) אמורה להיות מושלמת כולה ב-2028.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: הרקליוןנמל תעופה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: