המתחרה הסינית של טסלה סייברטראק
רדאר אוטו, חברת בת של קונצרן ג'ילי, מכריזה על הגעה עתידית של גרסת הנעה כפולה של הטנדר החשמלי שלה - RD6. איך היא תעמוד בתחרות עם מותג טסלה?
קונצרן ג'ילי מחזיק במותגים רבים, ביניהם זיקר, וולוו, פולסטאר, ג'ילי וסמארט (שנמצאת בבעלות משותפת עם מרצדס בנץ).
אחד ממותגיו הוא רדאר אוטו, שנחשף ב-2022 והשיק בשנה שעברה את הטנדר החשמלי הראשון שלו, והראשון מתוצרת סין - רדאר RD6.
בזמנו, הרכב הגיע ב-3 גרסאות סוללה אך עם שיטת הנעה יחידה - אחורית בלבד. כעת, היצרנית מכריזה שבמחצית השנייה של השנה תצא לשוק גרסת הנעה כפולה של רדאר RD6.
הדגם הזה נועד להתחרות בראש ובראשונה בטסלה סייברטראק, אבל גם בטנדרים חשמליים אחרים כמו ריביאן R1T ופורד לייטנינג. זה שוק חדש יחסית בעולם הרכב, ורק לאחרונה נוצרה בו תחרות של ממש, כאשר היצרנים פונים בעיקר לשוק האמריקאי.
הטסלה סייברטראק יכולה להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 2.7 שניות בלבד בגרסה העוצמתית CyberBeast, וה-RD6 החדשה עם ההנעה הכפולה תנסה להשתוות לנתון זה.
בנוסף, לסייברטראק בגרסה זו כושר גרירה מירבי של 4,990 ק"ג, כאשר ה-RD6 בעלת ההנעה הכפולה צפויה לגרור עד 3,000 ק"ג.
ובדומה לטנדר החשמלי של טסלה, גם הטנדר של ג'ילי יוכל להטעין רכבים אחרים משקע הטעינה שלו.
כרגע עוד לא ידוע לנו על הספק המנועים הצפוי של הגרסה הזאת, וככל הנראה נגלה פרטים נוספים סמוך יותר למועד החשיפה הרשמי.
לחדשות נוספות מהארץ והעולם:
מדור הרכב של פספורטניוז