אא

יוון אישרה בחוק נישואים חד-מיניים

מדובר במדינה הראשונה בדרום מזרח אירופה והראשונה שבה רוב נוצרי-אורתודוכסי המאשרת בחוק נישואים לבני אותו מין. להחלטה צד משמעותי בקידום תיירות הקהילה הגאה ליוון ולאיים

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

הפרלמנט היווני אישר הלילה (16.2.24) את החוק המתיר נישואים בין בני אותו מין. החוק עבר בתום שנים של הכנות ושבועות של הסתייגויות שהושמעו בפרלמנט, אך לבסוף כאמור עבר ברוב של 176 חברי פרלמנט מתוך 300, שתמכו בהצעת החוק. 76 התנגדו.

במשך עשרות שנים, בדומה לישראל, נאבקים חברי הקהילה הגאה במדינה עבור זכויותיהם, וכעת החוק אושר תחת שלטונו של ראש הממשלה קיריאקוס מיצוטאקיס, העומד ברוב מפלגת "דמוקרטיה חדשה" האוחזת ברוב בפרלמנט ההלני. כבר ב-2015 החלה העברה חלקית של חוקי השוויון במדינה לקהילה הגאה, אך כעת למעשה מושלם המהלך במה שקיוו לו בקהילה - שוויון זכויות מלא.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

חוק הנישואים בין בני אותו מין שיאפשר לזוגות להתחתן ולאמץ ילדים ביוון, תופס כותרות בעולם בשל הפיכתה של יוון למדינה הראשונה עם רוב נוצרי-אורתודוקסי המאשרת חוק מסוג זה. יוון היא גם המדינה היחידה מבין מדינות דרום מזרח אירופה המאשרת את החוק.

לחוק החדש משמעות תיירותית מרחיקת לכת במסגרת ניסיונותיה של יוון להפוך למוקד משיכה לקהלים חדשים, צעירים וגם לקהילה הגאה.

בחודש יוני השנה ייערך מצעד הגאווה הכלל-אירופי "EUROPRIDE" בסלוניקי, ובהמשך לאישור החוק צפוי להיפתח במדינה קמפיין שכבר תוקצב שיכוון לאירופה כולה, ובמרכזו קידום יוון והאיים (ולא רק מיקונוס) כיעד חופשה לקהילה הגאה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןלהט"בשבוע הגאווה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: