אא

בדרך למיזוג: האיחוד האירופי אישרה את מיזוג חברות התעופה קוריאן אייר ואסייאנה

בתום בדיקת נציבות האיחוד האירופי (EC) ניתן האישור למיזוג בין שתי המתחרות הגדולות מדרום קוריאה. טרם נתקבל אישור רשות התחרות של ארה״ב, אך ההערכות הן כי הוא יינתן כך שהמיזוג יושלם השנה

מטוסי אסייאנה וקוריאן. צילום: Shutterstock מטוסי אסייאנה וקוריאן. צילום: Shutterstock

נציבות האיחוד האירופי (EC) הודיעה על אישור המיזוג של חברות Korean Air עם Asiana Airlines. על מיזוג הענק פורסם בפספורטניוז בחודש ינואר, 2024.

שתי החברות האסיאתיות נחשבות למתחרות גדולות, ומהלך המיזוג הינו כבר בן יותר משלוש שנים לאחר שהחל בנובמבר 2020. ביולי 2021 קיבלו החברות אישור מהבנק להתקדם עם שלבי המיזוג, אז כבר צוין כי הצפי לסיום התהליך יהיה 2024.

האישור של The European Commission מגיע בצורה של אישור מותנה, הכפוף לעמידה של חברת התעופה בהתחייבויות מסוימות שסוכמו עם הנציבות האירופית.

כעת קוריאן אייר מעדכנת כי השיגה אישור והשלימה את תהליך הבדיקה עם 13 מתוך 14 הרשויות הרגולטוריות הדורשות את אישורין להליכי מיזוג שכאלו .

קוריאן אייר  מדגישה בהודעתה כי החברה יזמה תהליך התייעצות מוקדמת עם הנציבות האירופית כבר בחודש ינואר 2021, ולאחר מכן הודעת המיזוג הרשמית בינואר 2023.

הנציבות האירופית פתחה בבדיקה נוספת של של המיזוג בחודש פברואר, ופרסמה הצהרת התנגדויות בחודש מאי 2023 בהן הביעה חששות מתחרות מהמיזוג הן בשוק הנוסעים והן בשוק המטען.

כדי לתת מענה לחששות התחרות שזוהו, הוצעו התחייבויות, המורכבות בעיקר משני מרכיבים:

(1) מכירת עסקי מטענים של אסיאנה איירליינס.

(2) מתן תמיכה להבטחת כניסת חברת תעופה חדשה לארבעת קווי הנוסעים החופפים. בין קוריאה לאיחוד האירופי.

צעדים אלו נועדו לשמור על סביבה תחרותית בשווקים הרלוונטיים. לצורך יישום התחייבויות המטען, קוריאן אייר ואסיאנה איירליינס יצטרכו לנקוט במספר צעדים, כגון מינוי חברת ייעוץ שתפקח על מכירת עסקי מטענים של אסיאנה איירליינס, כמו גם התחלת תהליך הגשת ההצעות ובחירת קונה. של עסקי המטענים.

כמו כן נדרש אישור הנציבות של הקונה הנבחר כדי לסגור את עסקת המיזוג של חברות התעופה. לאחר שקוריאן אייר תשלים את רכישת אסיאנה איירליינס, יתבצע תהליך מכירת של תחום המטען בפועל.

חברת T'way Air (חברת לואו קוסט דרום קוריאנית) מונתה כ"נוטלת הסעד" בנתיבי הנוסעים האירופיים המיועדים לכך.

בעקבות המיזוג הצפוי, החל מהמחצית השנייה של השנה, חברת T'way Air תתחיל פעילות בהדרגה בארבעת הקווים: סיאול אינצ'און-פריז, סיאול אינצ'און-רומא, סיאול אינצ'און-ברצלונה וסיאול אינצ'און-פרנקפורט.

Korean Air מתכננת לספק תמיכה מקיפה ל-T'way Air. כעת, עם האישור של הנציבות, קוריאן אייר תמשיך בדיונים עם רשות התחרות בארה"ב כדי לסיים את תהליכי בדיקת המיזוג הכוללים בהקדם האפשרי.

מאז ינואר 2021, קוריאן אייר הגישה הודעות מיזוג לסך של 14 רשויות תחרות. בסך הכל 13 רשויות, כולל הנציבות האירופית.

צי מטוסי קוריאן אייר כולל 164 מטוסים ועוד 96 בהזמנה. צי מטוסי אסיאנה עומד על 81 מטוסים ו-31 בהזמנה. הצי בפועל לאחר המיזוג, אם כן, יעמוד על כ-250 מטוסים, בהם 16 מטוסי AIRBUS A380. 

בתקופה האחרונה נרשמו שני מיזוגים משמעותיים בעולם התעופה - אחד יצא לפועל ואחד נכשל. המיזוג שאכן יצא לפועל הוא רכישת אלסקה איירליינס את הווייאן איירליינס תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן. לעומת זאת, מיזוג חברות התעופה ספיריט וג'ט-בלו נחסם על ידי בית המשפט האמריקאי.

יצויין כי קוריאן אייר הפסיקה לטוס לישראל, כמו חברות תעופה רבות אחרות, עם תחילת המלחמה. עד עתה, כחמישה חודשים אחרי, טרם חידשה את טיסותיה לארץ.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: קוריאן אייראסיאנה איירליינס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: