אא

"לא רוצה לחשוב שהתיירות בצפון לא תחזור בקיץ, זו תהיה קטסטרופה"

המלחמה תפסה את מלון גלעדי שבקיבוץ כפר גלעדי רגע לפני השקה מחודשת וחגיגית. בראיון לפספורטניוז מספר מנכ"ל המלון דודי בן גל: "המלון לא עובד, אפס הכנסות, אבל מכריחים אותנו לשלם ארנונה". וגם: מה מצב הפיצויים ומה יקרה אם המלחמה תימשך?

מלון גלעדי (צילום: איה בן עזרי) מלון גלעדי (צילום: איה בן עזרי)

אתר האינטרנט של מלון גלעדי מציע חופשות איפשהו בין ראש השנה לסוכות, סוף ספטמבר-תחילת אוקטובר. לרגע זה מרגיש כאילו התאריכים האלה נלקחו מעולם אחר, מהחיים הקודמים של כולנו.

"קיבוץ גלעדי פונה כבר ב-8 באוקטובר ובאותו יום פינינו את אחרוני האורחים שנשארו מסוכות", מספר דודי בן גל, מנכ"ל מלון גלעדי בשנתיים וחצי האחרונות.

דודי בן גל, מנכ''ל מלון גלעדי (צילום: סטודיו A)דודי בן גל, מנכ''ל מלון גלעדי (צילום: סטודיו A)

אני מבקש ממנו לאתר את הנוף לנגד עיניו, והמילים בהן הוא בוחר הן "חשוך", "שומם" ו"קר". הוא מספר כי צוות האחזקה עוד מתחזק את מה שאפשר ומה שחייבים, למרות שהמקום נמצא בהדממה מלאה.

צילום:  איה בן עזרי, באדיבות מלון גלעדיצילום: איה בן עזרי, באדיבות מלון גלעדי

"תבין שזו צריכה היתה להיות התקופה הכי עמוסה שלנו. אנחנו כל שנה מחכים לבואו של החורף, והחרמון המושלג שמביא איתו את התיירים. זו היתה צריכה להיות תקופה נהדרת".

מדברים איתכם על פיצויים?

"אנחנו בקשר עם רשות המסים, הגשנו את המסמכים שצריכים. תתפלא לשמוע שבעוד שהמדינה נותנת מקדמות לעסקים בקו העימות, אנחנו עוד משלמים ארנונה. משלמים ארנונה על עסק סגור עם אפס הכנסות".

גם הבריכה שוממת (צילום:  איה בן עזרי, באדיבות מלון גלעדי)גם הבריכה שוממת (צילום: איה בן עזרי, באדיבות מלון גלעדי)

אתה נמצא כבר יותר משנתיים במלון, הספקת לחוות גם את הקורונה. זו תקופה שונה?

"המלון היה סגור בקורונה, ונפתח בסוף התקופה ההיא אחרי שיפוץ גדול מאוד. בשנתיים האחרונות מחדש והעמקנו את השיפוץ של המלון וחיכינו לתקופה הזו כדי להשיק אותו מחדש עם מיתוג חדש ובאופן חגיגי - אבל המציאות טפחה על פנינו. אנחנו מחכים ורוצים לעשות אירוע השקה גדול. מדברים על יולי אבל לך תדע".

יולי זה אומר שאתה אופטימי או לא? כבר אי אפשר לדעת בימינו.

"בענף הזה אסור לך להיות לא אופטימי. אני מקווה מאוד שבחודשים הקרובים הדברים יסתדרו בעיקר בצפון אבל גם בדרום כמובן, ושהכל ייגמר ושנוכל לחזור. כרגע מתכננים את יולי. לא רוצה לחשוב על אופציה שלא נהיה פה בקיץ. מבחיתנו זו תהיה קטסטרופה".

דודי עצמו, אגב, גר בגליל המערבי במושב שלא פונה. "אנחנו קצת פחות חיים את רעש התותחים וההפגזות שם", הוא מספר, "אבל אני מגיע מפעם לפעם למלון כמו בשעה זו שאנחנו מדברים, אנחנו נפגשים עם העובדים שבחל"ת ואפילו עושים להם ימי כיף רחוק מהבלגאן. חייבים לשמור על העובדים, על המלונות ועל התיירות בצפון".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: מלון גלעדימלון קיבוץ כפר גלעדימלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: