אא

הסמל של לונדון יהפוך לבית מלון

דרמה בממלכה: מגדל BT שנבנה בשנות ה-60 של המאה הקודמת נרכש על ידי חברה אמריקאית המתמחה במלונות ייחודיים בסכום של כ-350 מיליון דולר - ותהפוך את המבנה האיקוני לבית מלון חווייתי

מגדל BT לונדון (צילום: SHUTTERSTOCK) מגדל BT לונדון (צילום: SHUTTERSTOCK)

הוא אחד מהסמלים הבולטים, אם כי המפוקפקים, בנוף הלונדוני. מגדל BT (בריטיש טלקום) שנחנך בשנת 1964, מתנשא לגובה של 177 מטרים במחוז פיצרוביה שבמרכז לונדון, ליד ווסט אנד.

חברת MCR HOTELS מניו יורק, הנחשבת למפעילת המלונות השלישית בגודלה בארה"ב המתמחה גם בבתי מלון חווייתיים, הודיעה היום (רביעי 21.2.24) כי היא רכשה את המגדל בסכום של 275 מיליון לירות שטרלינג, שהן כ-350 מיליון דולר, ומתכוונת להפוך אותו למלון חווייתי חדש.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

לצד המלון יחודשו השטחים הציבוריים הצמודים למגדל ויותווספו להם שטחים ציבוריים-פנימיים בתוך המגדל. המבנה הנחשב להיסטורי על פי החוק האנגלי, יעבור הליך שימור וחיזוק.

טיילר מורס, מנכ"ל ובעלים של MCR אמר כי "אנו גאים להפוך לבעלים של מגדל BT האייקוני. נקדיש זמן רב כדי לבחור בהצעות המכבדות את ההיסטוריה העשירה של האייקון הלונדוני ולפתוח את הבניין לרווחת הציבור".

למרות החדשות המרעישות עבור הבריטים והתיירות לבירת הממלכה, עבודות הבינוי יחלו רק בעוד מספר שנים שכן לחברת התקשורת BT שהחזיקה במבנה עד עכשיו צפויות עבודות פינוי ממושכות.

חברת MCR מחזיקה בין היתר בכמה מהמלונות המפורסמים בניו יורק, ביניהם The High Line Hotel, ומלון TWA בנמל התעופה JFK, בו ביקרנו השנה.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

"אנחנו רואים הקבלות רבות בין מלון TWA למגדל BT", אומר מורס. "שניהם יצירות ארכיטקטוניות פורצות דרך. זו הייתה זכות להתאים את מרכז TWA לשימוש חדש עבור הדורות הבאים, וכך יהיה גם עם מגדל BT". בשל הליך הבחירה הממושך ובחינת ההצעות הצפויה, טרם פורסם כמה חדרים צפויים להיות בבית המלון, כמה קומות יושמשו לצורכי הלינה וכיצד תתבצע הסבת המבנה שכאמור תכלול גם שטחים ציבוריים.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מגדל התקשורת שגובהו 177 מטרים ובשילוב האנטנות שבראשו מגיע ל-189 מטרים, היה המבנה הגבוה ביותר בלונדון עד 1980 אז עקפו אותו מגדלי עסקים אחרים. המגדל היה פתוח לקהל הרחב עד 1971, עם מסעדה מסתובבת בקומה העליונה. משנת 1984, הקומה משמשת לאירועים והמסך הסיבובי שבראש המגדל משמש לפרסום הודעות שונות.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: לונדוןמלונאותבריטניהאנגליה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: