החזון של ישראייר: שיפור תזרים המזומנים, הגדלת מספר הנוסעים, שיפור שווי הנדל"ן
חברת התעופה מתכננת מספר מהלכים אסטרטגים לשנת 2024 ביניהם: צמצום הקו לאילת, צמצום פעילות ביעדים בהם הרווחיות הגולמית השולית נמוכה יחסית ורבים נוספים. כל הפרטים
חברת ישראייר מתכננת מספר מהלכים אסטרטגיים לשנה הקרובה. בין מהלכי חברת התעופה אותה מוביל המנכ"ל אורי סירקיס:
-שיפור תזרים המזומנים בטווח שבין מיליון ל-2 מיליון דולר בשנה.
-הגדלת הרווחיות הגולמית כתוצאה מהגדלת מכירת מוצרים נלווים בטווח שבין 2 ל-4 מיליון דולר.
-שיפור בשווי הנדל"ן המלונאי, שבשותפות ישראייר ומלונות בראון, ביוון, בטווח שבין 2 ל-4 מיליון דולר.
-השקת מועדון הלקוחות המשותף עם רמי לוי, שיווק השיקמה, וקבלת מענק חתימה בטווח של 2.5 מיליון עד 4 מיליון דולר.
-הגדלת מספר נוסעי ישראייר בנתב"ג, בטווח שבין 50 ל-100 אלף בשנת 2024, בהשוואה לכמיליון נוסעים בשנת 2023. החברה צופה הטסה של כ-1.1 מיליון נוסעים, בהם סגמנטים חדשים, שהעדיפו בעבר חברות זרות.
-גיוס חוב משוק ההון, קבלת מקדמות מהאוצר ולקוחות בטווח שבין 30 עד 40 מיליון דולר.
-החברה נערכת לקליטת צוותי אוויר נוספים ותגבור שעות הטיסה בששת מטוסי ישראייר בכ-20 אחוזים תוספת של "מטוס" במונחי קיבולת.
-צמצום פעילות בקו לאילת לצורך תגבור הפעילות הבינלאומית – תוספת של חצי מטוס" במונחי קיבולת.
-צמצום פעילות ביעדים בהם הרווחיות הגולמית השולית נמוכה יחסית.
-צמצום פעילות ביעדים בהם זמן הסבב ארוך משמעותית מ-5.5 שעות טיסה.
-הצבת מטוסים חכורים באירופה ותפעול הטיסות "בכיוון ההפוך"- דוגמא: במקום תל אביב אתונה תל אביב לבצע: אתונה תל אביב.
-כיוון מערכת ה-AL לשיעור תפוסה של כ-85 אחוז .(בדומה לרבעון הראשון של שנת 2024) ועליית המחיר הממוצע בהשוואה לשנת 2022.
נזכיר כי כפי שפרסמנו למרות המלחמה, ישראייר ממשיכה לשפר את הרווחיות והפעילות שלה לאורך החודשים האחרונים: בחברה מציינים כי בחודשים ינואר-פברואר 2024 בוצעו 2,300 שעות במטוסי ישראייר לעומת 1,700 שעות בשנה שעברה - למרות העובדה שהחברה פעלה עם 4.5 מטוסים בממוצע בהשוואה ל-6 מטוסים שנה שעברה.