אא

לא עוצרת: השנה התיירותית המוצלחת של ברלין

ברלין מסכמת את 2023 עם 12.1 מיליון מבקרים, עלייה של 16% מהשנה שעברה ועלייה של 12% בלינות בתי המלון. כל הסקרים מנבאים: 2024 תהיה מוצלחת לא פחות. כל הנתונים לקראת יריד התיירות הגדול בעולם ITB שייערך בעיר בשבוע הבא והאירועים המרכזיים להמשך השנה

ברלין (צילום: פספורטניוז) ברלין (צילום: פספורטניוז)

כ-12.1 מיליון אורחים ביקרו בברלין בשנת 2023, והביאו למספר מרשים של 29.6 מיליון לינות. הנתונים שהוצגו לקראת יריד התיירות ITB שייערך בעיר בשבוע הבא, מגלמים זינוק של 16% במספר התיירים ו-12% במספר הלינות שהתפרשו על פני 718 נקודות ההארחה בעיר.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

נתון מעניין הוא כי מרבית הלינות בברלין הן של גרמנים, אך לראשונה מאז 2019 חצה רף המבקרים המגיעים ממדינות אחרות את רף ה-40% - אלה הגיעו בעיקר מבריטניה (1.3 מיליון לינות, זינוק של 35%), ארה"ב (1.2 מיליון לינות, זינוק של 19%), הולנד (843 אלף לינות, עלייה של 10%), ספרד (643 אלף לינות, עלייה של 10%) ואיטליה (637 אלף לינות, עלייה של 23%). גם מפולין השכנה נרשמה עלייה מרשימה ביותר: 607 אלף לינות שהן זינוק של 30%.

צילום: פספורטניוזצילום: פספורטניוז

העלייה באה לידי ביטוי גם באטרקציות: מספר המבקרים במוזיאונים ובאנדרטאות עלה ב-22%; בתיאטראות נרשמה עלייה של 19%. הנתונים מתבססים על כלי המחקר של ארגון התיירות המקומי visitBerlin הנקרא "Visitor Insight".

משחקי כדורגל יוקרנו בשער ברנדנבורג (צילום: SHUTTERSTOCK)משחקי כדורגל יוקרנו בשער ברנדנבורג (צילום: SHUTTERSTOCK)

גם השנה הקרובה צפויה להאיר פנים לברלין, שדורגה בין היעדים הטובים בעולם לחופשה עירונית. בדירוג הנוכחי של "הערים הטובות בעולם 2024" של מגזין TIMEOUT, נבחרה ברלין לאחת משלוש הערים המעניינות בעולם לצד ניו יורק וקייפטאון. הנתון חוזר גם במחקרים נוספים.

השנה תארח ברלין מספר אירועים מתוקשרים: חמישה משחקי כדורגל במסגרת גביע UEFA, ביניהם גם משחק גמר אליפות אירופה בכדורגל 2024. לצד המגרש ייערכו הקרנות ענק גם בשער ברנדנבורג.

אירועים נוספים לאורך השנה יהיו 35 שנים לנפילת חומת ברלין, אירוע שיצויין בחודשי הסתיו וכן 20 שנה לפסטיבל האורות ומרתון ברלין ה-50.

יריד ITB בברלין (צילום: ITB)יריד ITB בברלין (צילום: ITB)

פרנציסקה גיפי, מי ששימשה כראשת העיר עד השנה האחרונה אומרת כי המגמה תימשך גם בשנה הקרובה. "אנחנו בין הערים המובילות באירופה לצד לונדון ופריז. ברלין נבחרה לאחרונה לאחד היעדים המעניינים בעולם לצד ניו יורק וקייפטאון. עם יותר מ-12 מיליון אורחים מכל העולם וכ-30 מיליון לינות בשנה שעברה, המגמה ברורה: ברלין היא מוקד משיכה גדל והולך של תיירים. הקוסמופוליטיות והסובלנות של העיר, התרבות והיצירתיות, השכונות והמטרופולין, החדשנות והחוזק הכלכלי יחד עם מחויבותה לתיירות אורבנית הם 'האסים בשרוול'. במילים אחרות, זהו מקום שכל אחד צריך לבקר בו לפחות פעם אחת בחייו'".

בורגהרד קיקר, מנכ"ל visitBerlin, הוסיף כי העיר כולה נהנית מההצלחה הזו, "במיוחד התרבות, תעשיית התיירות והאירועים. זה לא עניין פשוט, אלא שיא של שיתוף פעולה הדוק בין כל הגורמים בענף".

ארגון התיירות העירוני visitBerlin הוא בין אלפי המציגים ביריד התיירות ITB שייערך בשבוע הבא בעיר. בין היתר יציגו גם משרד התיירות הישראלי, אל על וגופי תיירות נוספים מישראל, לצד גופים מכל העולם לרבות חברות התעופה שכבר מספקות טעימה קטנה מהתצוגה שם.

יריד התיירות ITB ייערך בברלין מ-5 עד 7 במרץ 2024. כאן בפספורטניוז נביא לכם סיקור נרחב ודיווחים מיוחדים לאורך שלושת ימי היריד.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ברליןגרמניה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: