אא

24 שעות לסיום מתווה המפונים: המדינה טרם אישרה הארכת השהיה במלונות

מנכ"לית התאחדות המלונות, סיון דטאוקר: "קוראת לממשלת ישראל לאשר את המתווה באופן מיידי". 42 אלף מפונים מצפון ומדרום הארץ, ומאות בתי מלון, מחכים להכרעה

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

המדינה שהתחייבה להאריך את שהות המפונים מהצפון ומהדרום בבתי המלון ברחבי הארץ טרם אישרה נכון להיום (28.2.24) את המתווה שכיום נותן מענה ל-42 אלף איש (150 אלף בשיא הפינוי).

"למרות הבטחות ממשלת ישראל, טרם התקבלה החלטה על הארכת המתווה וכתוצאה מכך עומדים מאות בתי מלון בפני אי ודאות, מה עליהם לעשות החל מיום שישי בבוקר". כך אומרת היום לפספורטניוז מנכ"לית התאחדות המלונות, סיון דטאוקר שמוסיפה עוד: "התאחדות המלונות קוראת לממשלת ישראל להעביר את ההחלטה בצורה בהולה, על מנת שלא להשאיר את המפונים ללא מענה בתקופה מורכבת זו".

מנכ"לית התאחדות בתי המלון בישראל, סיון דטאוקר (צילום: אור דנון)מנכ"לית התאחדות בתי המלון בישראל, סיון דטאוקר (צילום: אור דנון)

כפי שפרסמנו בפספורטניוז, המלונאים זועמים על כך שהממשלה עדיין לא הודיעה רשמית על הארכת שהות המפונים.

עם זאת יש לציין כי לאור הארכת השהות, עבור עובדים רבים תימשך תקופת החל"ת, ומדובר בפגיעה קשה בסקטור עובדי המלונות. כיום עדיין ישנם כ-1,500 עובדים בחל"ת, והמשך שהות המפונים הזוכים לשירות חלקי מהמלונות, לא מצריכה החזרת העובדים לתעסוקה מלאה. אם לא יימצא פתרון לכך, ענף המלונאות ייאבד לא מעט עובדים, שגם ככה חסרים לו.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: התאחדות המלונותבתי מלוןמפוניםמלחמה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: