אא

סערת ריינאייר ונתב"ג: איום פוליטי מתוזמן?

המכתב של ריינאייר שנשלח לנתב"ג ונחשף בפספורטניוז, מגיע 3 ימים לפני חידוש טיסות המתחרה המרה שלה לארץ. בחברה שמגיעה מאירלנד, מעוז ההפגנות הפרו-פלסטיניות, אמרו השבוע שאין להם מספיק מטוסים ושהטיסות יתייקרו בקיץ. אז מה הסיפור מאחורי האיום על נתב"ג?

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ברשות שדות התעופה הגיבו בין הלם לבין גיחוך למכתב של ריינאייר, ענקית הלואו-קוסט מאירלנד שנחת על שולחנם היום (28.2.24). בחברת התעופה טענו כי בשל הנחיתה בטרמינל 3, המייקרת את הטיסה עבור הנוסעים, היא לא מוכנה לחזור לטוס לישראל. זאת לאחר שכבר חזרה בתחילת החודש - ושוב קיפלה את הזנב.

ריינאייר. צילום: shutterstockריינאייר. צילום: shutterstock

הסיפור הופך מגוחך עוד יותר כאשר בודקים לעומק ומגלים כי מדובר בעמלה עודפת זניחה יחסית של כמה עשרות שקלים, שהחברה כלל לא צריכה לשלם אלא מושתת על הנוסעים.

לראייה, חברת Wizz Air שחוזרת בעוד שלושה ימים לטוס לישראל, הודיעה לא מכבר לנוסעיה שהכרטיסים יתייקרו מעט בשל עמלת הנחיתה בטרמינל 3, היקרה יותר מזו בטרמינל 1 הסגור לתנועת מטוסים מתחילת המלחמה (נכון להיום אין צפי לפתיחתו).

הודעת Wizz Air לנוסעים (צילום: אתר Wizz Air)הודעת Wizz Air לנוסעים (צילום: אתר Wizz Air)

גורמים המעורים בפרטים אומרים כי אין זה מקרי שהחברה שולחת את המכתב כיום, רגע לפני חזרתה של המתחרה הגדולה שלה לנתב"ג, ובזמן שהחברות האחרות חוזרות בזו אחר זו לטוס לישראל, ומעלים תהייה האם המכתב האורך שנשלח היום אינו אלא אקט פוליטי של החברה שבסיסה במדינה הפרו-פלסטינית ביותר באירופה.

"ריינאייר מעוניינת לתרום לתעופה ולתיירות הישראלית", נכתב, אך בפועל החברה מאיימת, שעה שהוצע לה פתרון זמני. ולא, על פי חוק, אי אפשר להפחית עמלות נחיתה לחברה אחת ולהשאיר אותן על כנן לחברה אחרת. מדובר בהחלטת מדינה (משרד התחבורה) שלנתב"ג אין כל נגיעה בה.

נמל התעופה בן גוריון. צילום: Shutterstockנמל התעופה בן גוריון. צילום: Shutterstock

אם לא די בכך, בלתי אפשרי לנתק את הודעת החברה מהודעה אחרת שלה, לפיה אין ברשותה מספיק מטוסים על מנת לעמוד בדרישות הטיסות לעונת הקיץ ועל כן היא צופה כי מחירי הטיסות יעלו בכעשרה אחוזים בקיץ 2024.

האם הסכסוך עם נמל התעופה של ישראל הוא למעשה הכיסוי המושלם להיעדר כמות המטוסים המספקת? האם גורמים במטה החברה באירלנד מעדיפים לא לטוס לישראל ולמעשה כך פתרו את הסוגיה? 

נזכיר כי ריינאייר, שכבר חידשה את טיסותיה לישראל, בתחילת חודש פברואר, הודיעה על עצירתן זמן קצר לאחר מכן, כאשר נודע להנהלת החברה כי אין אפשרות לנחות בטרמינל 1 הנחשב לטרמינל לואו-קוסט והנחיתה בו זולה יותר לחברות התעופה. טיסות החברה מישראל ואליה עצרו רשמית, נכון לרגע זה, אתמול, יום שלישי 27.2.24.

על פי המכתב שהגיע להנהלת נתב"ג, החברה מאיימת כי לא תשוב לפעול בקו לנתב"ג ומנתב"ג עד פתיחתו המחודשת של טרמינל 1. בין היתר נכתב: "ריינאייר מעוניינת לתמוך בנתב"ג ובהחזרת הנוסעים לישראל אך איננו יכולים לעשות זאת, או לבקש מהנוסעים שלנו לשלם תעריפים גבוהים יותר בזמן שנתב"ג ישאיר את טרמינל 1 סגור וייאלץ אותנו לגבות עמלות שמעולם לא סוכמו איתנו.

"אנחנו קוראים לנתב"ג לנקוב במועד לפתיחה המחודשת של טרמינל 1 בעלות נמוכה יותר, מה שיאפשר לחדש את הטיסות שיתרמו רבות להגדלת הטיסות והתיירות לישראל".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ריינאיירRyanairנתב"גנמל התעופה בן גוריוןטרמינל 3טרמינל 1

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: