אא

רשות התעופה הפדרלית דורשת מבואינג: ״התחייבו לשיפורים אמיתיים ועמוקים"

"בואינג חייבת להסתכל מחדש על כל היבט של תהליך בקרת האיכות שלה ולהבטיח שהבטיחות היא העיקרון המנחה את החברה", אמר מנהל רשות התעופה הפדרלית ה-FAA , מייק וויטאקר, לבכירי יצרנית המטוסים הגדולה בעולם

צילום: Shutterstock צילום: Shutterstock

בעקבות מספר תקלות בטיחות שכללו גם את תקרית הדלת של מטוס הבואינג של אלסקה איירליינס שנפלה ב-5 בינואר בעת טיסה, שהובילה תחילה לקרקוע של כל מטוסי בואינג MAX-9 737 בארה״ב ועצירת הרחבת הייצור של מטוסי בואינג MAX והגברת הפיקוח על בואינג וספקיה, ה-FAA קיים דיון בטיחותי מיוחד עם ראשי בואינג.

במהלך הדיון שהתקיים ביום (ג') האחרון במטה הרשות התעופה הפדרלית (ה-FAA), הודיע מנהל הרשות, מייק וויטאקר, לבכירי בואינג כי יצרנית המטוסים חייבת לפתח תוכנית פעולה מקיפה כדי לטפל בבעיות בקרת האיכות המערכתית שלה, ״כדי לעמוד בתקני הבטיחות הבלתי ניתנים למשא ומתן של רשות התעופה הפדרלית.

"בואינג חייבת להתחייב לשיפורים אמיתיים ועמוקים", אמר וויטאקר בעקבות הפגישה עם מנכ"ל ונשיא בואינג דייב קלהון וצוות הבטיחות הבכיר שלו. "ביצוע שינוי יסודי ידרוש מאמץ מתמשך מההנהגה של בואינג, ואנחנו הולכים לדרוש מהם דין וחשבון בכל שלב, עם אבני דרך וציפיות מובנות".

מנהל הרשות מצפה מבואינג שהחברה תספק ל-FAA תוכנית פעולה מקיפה בתוך 90 יום שתכלול את התוצאות הקרובות של ביקורת קו הייצור של ה-FAA ואת הממצאים האחרונים מדוח פאנל סקירת המומחים, שנדרש על ידי המטוסים. חוק הסמכה, בטיחות ואחריות משנת 2020.

התוכנית חייבת לכלול גם צעדים שבואינג תנקוט כדי להבשיל את תוכנית מערכת ניהול הבטיחות (SMS) שלה, אליה התחייבה בשנת 2019. בואינג חייבת גם לשלב את תוכנית ה-SMS שלה עם מערכת ניהול איכות, שתבטיח את אותה רמת קפדנות ופיקוח מיושם על ספקי החברה ויוצר שינוי מדיד, מערכתי בבקרת איכות הייצור.

"בואינג חייבת להסתכל מחדש על כל היבט של תהליך בקרת האיכות שלה ולהבטיח שהבטיחות היא העיקרון המנחה את החברה", אמר וויטאקר.

פעילות הפיקוח על בואינג

ב-12 בפברואר, מנהל רשות התעופה הפדרלית (FAA), שהיא סוכנות של משרד התחבורה האמריקאי ובסמכותה לתקן תקנות ולנהל את כל ההיבטים של התעופה האזרחית בארצות הברית, ביקר בקומת המפעל של בואינג כדי לבדוק את קו הייצור של 737 ולשמוע ישירות ממהנדסי בואינג, מכונאים ואחרים על תהליכי בקרת איכות.

המנהל גם ביקר במטה אלסקה איירליינס כדי לדון בתקע השמאלי של דלת אמצע הקבינה שנפלה מטיסה 1282 של אלסקה איירליינס ב-5 בינואר בזמן טיסה.

כפי שפורסם בפספורטניוז, ה-FAA עצרה את הרחבת הייצור של בואינג 737 MAX, בוחנת את השימוש של צד שלישי לפיקוח על בואינג, ותסיים את ביקורת הפיקוח המשופרת שלה על מערכות איכות הייצור של בואינג בשבועות הקרובים. חקירה של אי ציות לכאורה של בואינג מתנהלת גם היא.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בואינגFAA

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
{{ reply.message }}
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: