אא

לאור חסימת בית המשפט האמריקאי: ג׳ט בלו מבטלת את המיזוג עם ספיריט איירליינס

לאחר שבית המשפט הודיע בחודש ינואר על החלטתו הדרמטית לחסום את הסכם רכישת ספיריט איירלייניס על ידי ג׳ט בלו תמורת 3.8 מיליארד דולר, המיזוג יורד כעת באופן רשמי מהפרק. על פי ההסכם, ג׳ט בלו תשלם לספיריט 69 מיליון דולר. כל הפרטים

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

ג׳ט בלו מודיעה רשמית על ביטול המיזוג בינה לבין ספיריט איירליינס.

כזכור, ביולי 2022 החברות הצהירו על רכישת ג׳ט בלו את ספיריט עבור 3.8 מיליארד דולר, בכפוף לאישורים הרגולטורים. בחודש ינואר האחרון, פירסם בית המשפט האמריקאי את החלטתו הדרמטית לפיה הינו חוסם את הסכם הרכישה, בטענה להגבלת התחרות ופגיעה בצרכנים.

ההחלטה של בית המשפט, הייתה להישג חשוב עבור הבית הלבן בכל הקשור לתעופה האמריקאית, אל מול שיטתו בנקיטת מאמצים על מנת למנוע ריכוזיות ולעודד תחרות. בעקבות הפסיקה, מניית ספיריט צנחה בכ-50% תוך ימים בודדים. 

למעשה, כעת ג׳ט בלו חישבה את צעדיה מחדש והחליטה שלא לערער על הפסיקה. בהודעה הרשמית שפירסמה החברה, נמסר: ״למרות ששתי החברות עדיין מאמינות ביתרונות התחרותיים של השילוב, ישנה הסכמה הדדית על סיום המיזוג שיהווה את הדרך הטובה ביותר קדימה עבור שתי החברות״.

ג'ואנה ג'ראטי, מנכ"לית ג׳ט בלו הוסיפה: ״האמנו שהמיזוג הזה הוגן, כי הוא היה משחרר מתחרה לאומית במחיר נמוך ובערך גבוה לארבע חברות התעופה הגדולות. אנחנו גאים בעבודה שעשינו עם ספיריט כדי לנסח חזון לאתגר את הסטטוס קוו, אבל בהתחשב במכשולים לסגירה שנותרו, החלטנו יחד שהאינטרסים של שתי חברות התעופה משרתים טוב יותר על ידי התקדם באופן עצמאי. אנו מאחלים את הטוב ביותר בהמשך הדרך לכל צוות ספיריט".

על פי ההסכם, ג׳ט בלו תשלם לספיריט 69 מיליון דולר והסיום פותר את כל העניינים הבלתי תלויים הקשורים לעסקה ובמסגרתם כל תביעות ביניהם ישוחררו הדדית.

עוד נמסר בהודעה הרשמית של החברה כי ״ג׳ט בלו פועלת בנחרצות כדי לחזור לרווחיות מתמשכת ולהניב ערך לבעלי המניות. כחלק מעבודה זו, החברה מתמקדת מחדש בחוזקות הליבה שלה - מעמיקה את הרלוונטיות לרשת במקומות גיאוגרפיים מוכחים ופילוח טוב יותר של היצע המוצרים שלה כדי לשפר את מעמדה התחרותי - תוך מתן חיסכון משמעותי בעלויות״.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: JetBlueספיריטי איירליינסתעופהארצות הברית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: