אא

מסביב לעולם ב-3 ימים: המציגים הבולטים ביריד התיירות הגדול בעולם

מפגן העוצמה של מדינות המזרח התיכון, השואו של חברות התעופה והנוכחות המרשימה במסיבת העיתונאים של ישראל: היום השני בתערוכת התיירות הגדולה בעולם, ITB ברלין

ביתן ישראל (צילום: עמית קוטלר) ביתן ישראל (צילום: עמית קוטלר)

מי שנקלע בטעות למרכז הירידים של ברלין, יכול אולי לחשוב שמדובר ביריד התיירות בדובאי. מדינות ערב המזרח תיכוניות מפגינות כאן עוצמה שאמנם תמיד היתה להן ב-ITB אך השנה נדמה כי היא גדולה מתמיד.

בין המציגות המרשימות ביריד שהיום (6.3.24) הוא יומו השני, נמצאת מצרים שבמרכז הביתן אדיר המימדים שלה נמצא דגם של המוזיאון הלאומי המצרי החדש, או אם תרצו פירמידה ענקית שנחתכה באמצע.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

היעדים המרכזיים שמצרים מוכרת לעולם נמצאת כמובן גיזה, ממלכת הפירמידות, ולצדה האזור המוגדר כ“דרום סיני“, שהוא למעשה מגבול ישראל וטאבה, ועד לשארם א-שייח‘.

נותנת החסות המרכזית של יריד התיירות בברלין היא עומאן, המציגה את יעדיה התיירותיים סמוך לאלה של סעודיה, המציגה כאן פחות את ריאד, ג‘דה או מכה ויותר יעדים חדשים הנמכרים לעולם כדוגמת אל-אולה ועיר העתיד נאום.

הסוויטות שמשנות את כללי המשחק

בתחום התעופה היריד נשלט, כמדי שנה, בידי ענקיות התעופה מהמפרץ הפרסי והענקית המקומית לופטהנזה, שחידשה בחודש ינואר את טיסותיה לישראל. לצד הביתןהמרכזי של לופטהנזה מציגה גם חברת הבת EUROWINGS שתחל לטוס בחודש הבא בקו דיסלדורף-תל אביב.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

אמירייטס מציגה כאן את מה שהיא מכנה ה“GAME CHANGER“, המחלקה הראשונה החדשה במטוסי ה-AIRBUS A380 והבואינג 777, מחלקת הסוויטות הפרטית הכוללת ספת ענק, שולחן איפור, מסך רחב במיוחד ושלל פינוקים בכל חדר מעופף.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

מתחרתה של אמירייטס, אתיחאד, מתמקדת לצד מושבי העסקים המפוארים גם בכלי האוכל, בגדי השינה, השמיכות (של ארמאני) וערכות הנוחות של מחלקת העסקים שעברו שדרוג משמעותי, כמו גם ערכות המחלקה הראשונה.

התעניינות רבה בביתן הישראלי

עשרות אלפי מבקרים פקדו אתמול ופוקדים גם היום את יריד התיירות בו ישראל מציגה  בביתן גדול יחסית, בצמוד למדינות אפריקה, אך מרוחק ממדינות המזרח התיכון.

צילום: עמית קוטלרצילום: עמית קוטלר

אירוע מעניין במיוחד התרחש אתמול, ביומו הראשון של היריד, אז כמאה עיתונאים פקדו את מסיבת העיתונאים של משרד התיירות הישראלי, אותה הוביל שר התיירות חיים כץ.

בין היתר התעניינו העיתונאים, מרביתם גרמנים, בשיקום התיירות לאור המלחמה, ובנזקים הכלכליים שהיא הסבה לענף. שר התיירות חיים כץ הסביר, כמו בראיון שקיימנו איתו אתמול בפספורטניוז, כי המסר המרכזי הוא שהמדינה בטוחה לביקור והוסיף כי העיתונאים, כמו סוכני הנסיעות, ”ישובו מישראל אחרי שמאוד נהנו לבקר בה ויהפכו לשגרירים הטובים ביותר שלנו“.

מתוך מסיבת העיתונאים של משרד התיירות ביריד ITB בברלין
 

מסיבת העיתונאים התקיימה תחת אבטחה כבדה ביותר, שמאפיינת את כלל סביבת הביתן הישראלי בכל שנות השתתפות המדינה ביריד, אך ניכר מאוד כי השנה האבטחה היתה רבה אפילו יותר.

מפתיע היה לגלות כי העיתונאים התמקדו בענייני התיירות ולמרות הסקרנות והעניין הרב בשיקום הענף ביום שאחרי המלחמה, כמעט לא נשאלו שאלות פוליטיות בכלל וגם אם היו כאלה, בניגוד למה שקורה בתקשורת הזרה וברשתות החברתיות, העיתונאים לא תקפו את מדיניות ישראל ואת השר כץ. 

בתשובה לשאלה הפוליטית היחידה שנשאלה, על כך שבביקור של אבו-מאזן בגרמניה הוא לא גינה את השואה, השיב השר כץ כי הוא ילד לשורדי שואה, ולמרות שאין לשכוח את העבר הוא מעדיף להסתכל קדימה אל יחסי גרמניה וישראל המצוינים, בעיקר בתקופת המלחמה. ”זה לא הזמן לדון בדברים שנאמרו אלא זמן למעשים ומה שגרמניה עושה הוא לנקוט עמדה בלתי מתפשרת בזמן המלחמה ולעמוד לצד ישראל“.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ITBחיים כץITB berlin

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: