אא

טרמינל 1 בנתב"ג עשוי להיפתח בקרוב

שרת התחבורה רגב ביקשה לבדוק את אפשרות פתיחת הטרמינל בנתב"ג כבר לקראת חג הפסח, ובהתאם לביקושים תתקבל החלטה במהלך השבוע. בעתיד צפויה לעבור הוראת שעה כדי לא לפגוע בחברות במקרים דומים

טרמינל 1 נתב"ג. צילום: סיון פראג' טרמינל 1 נתב"ג. צילום: סיון פראג'

שרת התחבורה מירי רגב, הורתה למנכ"ל משרדה, משה בן זקן לעשות בדיקה לגבי פתיחת טרמינל 1 בנתב"ג מחדש בתחילת חודש אפריל לקראת חג הפסח.

כזכור, טרמינל 1 נסגר בנתב"ג לאחר תחילת המלחמה בשבעה באוקטובר, לאור הפסקת טיסות החברות הזרות לישראל.

לאחר מכן, חברות הלואו קוסט הזרות, שרצו לחזור לטוס לישראל התלוננו על כך שהן נאלצות לשלם יותר כסף עבור ההפעלה מטרמינל 3, מיסי נמל וכו' וטענו שהדבר פוגע בחזרה שלהן לטוס לישראל, כאשר ריינאייר טענה בהמשך כי אינה מחדשת את טיסותיה לארץ בשל האגרות הגבוהות שהיא נדרשת לשלם בטרמינל 3.

כעת לאור המגמה של ביקושים הולכים וגדלים ביציאות הישראלים לחו"ל, כאשר עוד ועוד חברות חוזרות לפעול מישראל, נראה שהחזרה להפעלת טרמינל 1 קרובה.

במשרד התחבורה מחכים כעת לקבל נתונים, והחלטה סופית על כך תיפול כבר במהלך השבוע הקרוב.

לאור מה שקרה, במשרד התחבורה מתכוונים להעביר בכנסת חוק הוראת שעה, שבמקרים דומים בעתיד יצטרכו לצמצם פעילות בגלל מלחמה וכו', כאשר החברות תצטרכנה לעבור לפעול מטרמינל 3, הן לא תפגענה מבחינת מיסי הנמל שיידרשו לשלם, ויגבה מהחברות מחיר זהה למה שהן משלמות בטרמינל 1 .

הוראת השעה גם תכלול את החברות הישראליות ולמעשה את כל  מי שפעל עד אותו זמן מטרמינל 1, כאשר גם במשרד התחבורה, סבורים שאין סיבה שחברות ישלמו תשלום יותר גבוה כאשר המצב קורה שלא באשמתן.

אם אכן יוחלט לפתוח את טרמינל 1 לחברות יהיה מעניין לראות כיצד תגיב חברת ריינאייר שטענה שאינה מחדשת את טיסותיה לישראל, בשל האגרות הגבבוהות שהיא נדרשת לשלם בטרמינל 3 בנתב״ג.

מירי רגב, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראלמירי רגב, שרת התחבורה. צילום: כנסת ישראל

 

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תעופהנתבג

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: