אא

דרדסים, כדורגל ופסטיבלים: המטוסים המרהיבים של בריסל איירליינס

לרגל חזרתה של חברת התעופה הבלגית לישראל, הזדמנות להיזכר במטוסים המעוצבים היפהפיים של החברה שמקשטים את השמיים ואת נמלי התעופה בעולם

מטוס הדרדסים של בריסל איירליינס (צילום: SHUTTERSTOCK) מטוס הדרדסים של בריסל איירליינס (צילום: SHUTTERSTOCK)

חברת התעופה הבלגית בריסל איירליינס, מקבוצת לופטהנזה, חוזרת היום (ראשון 24.3.24) לישראל, אחרי שעצרה טיסותיה כמו חברות רבות אחרות מאז תחילת המלחמה.

אבל בריסל איירליינס, המפעילה מטוסי AIRBUS מדגמי A319, A320 וגם A330 לטווחים ארוכים, נוהגת לצבוע מדי שנה מטוס מהדגמים הקטנים יותר בעיצובים מרהיבים לתפארת המסורת הבלגית. חזרתה של החברה לישראל היא הזמנות להיזכר בששת המטוסים הצבעוניים המדהימים ביופיים שלה. 

המטוס המוכר ביותר מסדרת המטוסים האיקוניים של בריסל איירלינס הוא מטוס הדרדסים, "AERO SMURF" שכבר לפני כעשור נצבע בדמויות הדרדסים ואף הגיע לישראל לא מעט פעמים. הדרדסים, כידוע, הם פרי יצירתו של האמן הבלגי פייר קוליפור.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בתא הטייס, כך על פי העיצוב, ניתן למצוא את דרדסית, ובגחון המטוס את גרגמל וחתחתול.

אייקון נוסף מעולם האנימציה הוא דמות הקומיקס טינטין, שגם כן נולד בבלגיה ליוצר המכונה "הרז'ה". במטוס טינטין תמצאו את דמות הצעיר עצמו לצד כלבו, Snowy.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

ועוד בעולם האמנות: מטוס שלם, גם כן מדגם A320 של AIRBUS הוקדש לאמן הבלגי רנה מגרית. המטוס קושט ביצירותיו של מגרית, לרבות ביונים שצייר ובדמותו שלו עצמו.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

אמן נוסף שזכה למטוס המוקדש לו הוא הצייר הפלמי פיטר ברויגל, ששניים מצויריו המפורסמים מעטרים את מטוס החברה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

אבל לא רק אמנות וציורים. מטוסי בריסל איירליינס גם עשו כבוד בעבר לנבחרת בלגיה בכדורגל, המכונה "השדים האדומים" במטוס אדום-צהוב ועליו סמל הקילשון, המהווה סוג של קמע לקבוצה.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

מתחום אחר לגמרי וגאווה בלגית גדולה לא פחות הוא פסטיבל המסיבות הענק "טומורולנד" המתקיים מדי שנה בעיירה בום שבמדינה. גם הפסטיבל זכה למטוס משלו, בעיצוב הגרפי שאפיין אותו בעבר, "הנשר המכאני".

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

בסך הכל שישה מטוסים של בריסל איירליינס נצבעו עד היום בצביעה המיוחדת המכבדת את הסמלים הבלגיים המוכרים. יתר מטוסי החברה עובדים בימים אלה גם הם צביעה מחודשת במסגרת מיתוג מחדש גם של המטוסים ה"רגילים".

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

ומה יהיה מטוס החברה הבא שייצבע? בינתיים מטוס החברה הראשון שמגיע לישראל אחרי העצירה הממושכת של הטיסות מבריסל, יהיה בצביעה רגילה לחלוטין של לוגו החברה, ואפילו לא בצביעה המחודשת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: בלגיהבריסל איירליינסטיסות לבריסלקבוצת לופטהנזה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: