אא

עוד מכה: יוון לא תאפשר לנכסי "גולדן ויזה" להפוך ל-AIRBNB

אחרי העלאת רף קבלת ויזת הזהב לתושבות ביוון בתמורה לרכישת נכס, עכשיו המדינה מודיעה רשמית כי נכסים שיירכשו לא יוכלו להפוך לדירות להשכרה לטווח קצר. כל הפרטים

אתונה (צילום: SHUTTERSTOCK) אתונה (צילום: SHUTTERSTOCK)

ולפעמים - החגיגה נגמרת. ממשלת יוון הודיעה בתחילת השבוע (מרץ 2024) כי אזרחים זרים שירכשו נכסים ביוון במסגרת תוכנית "ויזת הזהב" ("גולדן ויזה") של המדינה לא יוכלו להשכיר אותם לטווח קצר (Short Term Rentals) לפי משרד האוצר היווני, או במילים אחרות - לא תתאפשר רכישה לצורך AIRBNB.

כבר בסוף השבוע האחרון, עם הצגת הרף החדש לקבלת ויזת הזהב היוונית, אמר שר האוצר של יוון קוסטיס חצידקיס כי המהלך הוא חלק ממדיניות הממשלה להגביל את עליית מחירי הנדל"ן. כעת הממשלה מודיעה כי רשמית - הנכסים לא יאושרו להשכרה לטווח קצר.

הכללים החדשים צפויים להיכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב, 31 במרץ, לאחר שהפרלמנט היווני יאשר את החקיקה בעניין.

תוכנית "ויזת הזהב" של יוון מעניקה זכויות תושבות לחמש שנים לאזרחי מדינה שלישית הרוכשים נכס במדינה. כפי שפרסמנו בימים האחרונים, השינויים העיקריים בתוכנית הם הגדלת הסכום המינימלי שאזרח מדינה זרה צריך להשקיע על מנת להבטיח היתר שהייה ביוון.

תזכורת: התנאים החדשים לקבלת ויזת הזהב ליוון

א. באזורי אטיקה (אתונה רבתי) וסלוניקי, במיקונוס, סנטוריני ואיים שבהם יותר מ-3,100 תושבים, הרוכשים יצטרכו להשקיע 800 אלף אירו עבור נכס בודד לכל הפחות.

ב. בשאר חלקי יוון, המינימום יעמוד על 400 אלף אירו. בכל המקרים, הסכום הכולל צריך להיות עבור נכס בודד בשטח של לפחות 120 מ"ר.

ג. רוכשים המעוניינים לבצע שינוי ייעוד של מבנה למגורים יצטרכו להשקיע 250 אלף אירו. השינוי למגורים חייב להתבצע לפני הגשת הבקשה לקבלת ויזת הזהב.

ד. רוכשים המעוניינים לרכוש מבנה היסטורי ולשפצו, יצטרכו להשקיע 250 אלף אירו לפחות. צעד זה (שימור הסכום הנמוך) נועד כדי לעודד משקיעים לשפץ מבנים היסטוריים שבעליהם הנוכחיים אינם יכולים לעמוד בהוצאה זו.

ה. ניתן לחדש את אשרות הזהב ל-5 שנים נוספות כל עוד הקונים שומרים על הבעלות. מי שמוכר את הנכס לא יוכל להמשיך להחזיק בוויזה.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ויזהויזת זהביוון

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: