אא

״המלחמה הוכיחה פעם נוספת כי לסוכן הנסיעות יש משמעות דרמטית״

כך אומרת רויטל בן נתן מנכ"לית קבוצת אופקים בראיון מיוחד באולפן השקוף של פספורטניוז: "אנחנו באופקים אחת מ-5 חברות התיירות המובילות בישראל רואים כבר מדצמבר גידול משמעותי של הפעילות״

ריטל בר נתן. מנכ"לית אופקים צילום: פספורטניוז ריטל בר נתן. מנכ"לית אופקים צילום: פספורטניוז

״הרבה יותר קשה לסוכנים שלנו, אין מספיק טיסות, אין מספיק מקומות, הכול הרבה יותר מורכב. כאן גם אני חייבת להודות שהמקצועיות, יש לה משמעות מאוד גדולה, כי אז אתה יכול למצוא פתרונות שהם לא פתרונות טריוויאליים ללקוחות שלך."

כך אומרת רויטל בן נתן מנכ"לית קבוצת אופקים, שמובילה בהצלחה את חברת אופקים, בראיון מיוחד באולפן השקוף של פספורטניוז, בו היא מספרת כיצד זה לנהל חברת תיירות כנראה בענף שהכי נפגע בארץ מאז פרוץ המלחמה בשבעה באוקטובר.

רויטל, אנחנו ערב פסח, ספרי לנו על אופקים בתקופה האחרונה ובמצב הנוכחי לקראת החגים.

"אופקים, אני מניחה שכולם יודעים, אחת מחמש חברות התיירות המובילות בישראל. הפעילות שלנו נחלקת ללקוחות עסקיים מאוד גדולים. אנחנו עובדים עם התעשייה האווירית, עם רפאל, רשות שדות התעופה, וגם חמישים אחוז מהלקוחות שלנו הם לקוחות פרטיים. כל הלקוחות שלנו מחוברים לסוכנים".

בן נתן ממשיכה ומספרת: "כן, אז גם אותנו המלחמה תפסה כרעם ביום בהיר. אני מודה שקצת הסתכלתי החוצה, אני לא הרבה זמן בענף, אני שנה וחצי. וראיתי קצת את מוטיב השוק או את המצב שאנשים נמצאו פה אחרי הקורונה. זאת אומרת, את הטראומה שעדיין רואים על הענף הזה עוד מהקורונה. לכן היה מאוד חשוב לראות איך אנחנו גם משמרים את הסוכנים שלנו, משתדלים לא להוציא לחל"ת או לעשות את זה בצורה הכי מזערית שאפשר, וגם לראות איך נמצאים מול הלקוחות שלנו מבחינת ביטולים וכולי."

מה קורה עם אופקים ב-7-8 באוקטובר, הופכת למה?

"חמ"ל של עובדים שמגויסים כדי למצוא פתרונות לנוסעים שתקועים ברחבי העולם, שאמורים לטוס עם חברות תעופה שמפסיקות לטוס לישראל בתוך יום. ממש ככה. נכנסים למצב שאנחנו מנסים לראות איך אנחנו מוצאים פתרונות, איך אנחנו עוזרים ללקוחות שלנו שתקועים, שצריכים לחזור, כאמור, גם לקוחות עסקיים, שאז לפעמים הופך להיות עוד יותר משמעותי ודרמטי. וכן, צ'יק צ'אק נכנסים למקום הזה של כובע החירום, ולראות איך אנחנו מתפקדים פנימה והחוצה.

פתאום כולנו נמצאים באיזושהו מצב של הולד קצת, ותראה, למרות זאת סיימנו רבעון ראשון של 2024 ויכולים לראות גידול דרמטי בפעילות."

עכשיו יש לך איזו נקודה בזמן שאת יכולה לציין שפתאום נפל האסימון?

"אני יכולה להגיד שאצלנו באופקים אפשר היה לראות כבר מדצמבר גידול משמעותי של הפעילות, גם בעסקיים וגם בפרטיים. אנחנו יודעים כבר שעולם התעופה והתיירות מול הישראלים הפך להיות קומודיטי. אנשים רוצים לנסוע, הרבה יותר קל להם לנסוע, הזמינות הזו. כולם מחכים על הקווים, אני מאמינה שנראה את זה גם בהמשך. כן, הרבה יותר קשה לסוכנים שלנו, אין מספיק טיסות, אין מספיק מקומות, הכול הרבה יותר מורכב. כאן גם אני חייבת להודות שהמקצועיות, יש לה משמעות מאוד גדולה, כי אז אתה יכול למצוא פתרונות שהם לא פתרונות טריוויאליים ללקוחות שלך."

הקדימו אולי במגזר הפרטי להספיד את הסוכנים. אמרו שכל אחד יכול לטוס עם ריינראייר, עם וויזאייר או איך שלא יהיה, ולהגיע ליעד שלו ומי צריך סוכן ולמה צריך סוכן.

"אז אני יכולה להגיד שני דברים על הדבר הזה. קודם כול, נכון, באירועי חירום ובמקרי חירום ובמקרי קצה, כמו שאנחנו נמצאים, באמת כבר חצי שנה, ביטולי טיסות, שינויים וכולי, לסוכן יש משמעות דרמטית. לא נעים להגיד, הסוכנים שלי עובדים עשרים וארבע שבע. זה פשוט מטורף, הכול סביב השעון. אז כן, אז זה חלק אחד שהסוכן הוא מאוד משמעותי בעזרה ובמקרי החירום האלה, שאתה צריך אותו, שאתה יכול לדבר איתו.

אבל יש עוד משהו שאני רואה. יש קהל מאוד גדול, אגב, גם צעירים, שאומרים היום, אני מוכן לשלם מעט יותר, אבל שמישהו ידאג לי מקצה לקצה, שיסגור לי את הכול, שיגיד לי איזו טיסה הכי נכון לקחת, באיזו שעה הכי נכון לקחת, ואם יש לי קונקשיינים, ואם אין לי קונקשיינים, וכן להוסיף עוד לילה עם מלון, ולו, יש משמעות. בסוף בסוף, שוב, כמישהי שהגיעה מבחוץ, סוכן נסיעות זה מקצוע. גם מעבר לחירום".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אופקים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: