אא

2024: צפי לשיא עולמי בהכנסות מתיירות

מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) צופה ש-2024 תהיה שנת שיא כל הזמנים בהכנסות מתיירות ונסיעות. ההכנסות צפויות להגיע לשיא של 11.1 טריליון דולר. 142 מתוך 185 מדינות שנבדקו צפויות להציג שיאים לאומיים. מנכ"לית המועצה: "זו כבר לא התאוששות, זה שיא הכוח"

צילום: shutterstock צילום: shutterstock

בזמן שבישראל עדיין מנסים לראות כיצד להתכונן ליום שאחרי המלחמה ואיך ניתן לשקם את ענף התיירות, בעולם כבר מתחילים לסמן את שנת 2024 כהצלחה מסחררת לענף.

על פי מחקר שערכה מועצת הנסיעות והתיירות העולמית (WTTC) הענף צפוי לסיים את שנת 2024 עם גידול בהכנסות בסך 770 מיליארד דולר הכנסות שיגיעו במצטבר להכנסות חסרות תקדים בסך 11.1 טריליון דולר בשנה.

על פי המחקר, 142 מדינות מתוך 185 המנותחות על ידי המועצה, יציגו הישגים טובים יותר מהשיאים הקודמים. בדוח המועצה מצוינים המשברים העולמיים ככאלה שיפגעו בהכנסות של חלק מהמדינות ברחבי העולם מהענף, אך מדגישים כי הירידה הבולטת והמשמעותית ביותר בפן הכלכלי היא בארצות הברית, שם נתוני הוצאות התיירים עדיין נמוכים בכ-25% מאלה של 2019, ובסין - ירידה דרמטית של 60% בהוצאות תיירים.

גם בתחום התעסוקה ענף התיירות בגידול עם הערכה של 348 מיליון משרות ברחבי העולם המהוות גידול של יותר מ-13.6 מיליון משרות בהשוואה לשיא הקודם שנרשם ב-2019, טרום עידן הקורונה.

ההצלחה הגדולה: למרות המצב בעולם

בדוח המועצה מציינים כי ההישגים המרשימים מגיעים למרות הטלטלות הגיאופוליטיות העולמיות: "הענף צפוי לחצות את שיא טרום המגיפה, ומוכיח את תפקידו הקריטי בכלכלה העולמית".

בשנת 2023 היה חלקה של התיירות 9.1% בכלכלה העולמית, עם רווחים שעמדו על 9.9 טריליון דולר. גם נתון זה גבוה מהנתונים של טרום עידן הקורונה (2019) אך במעט.

נתב"ג. כאן לא צפויה שבירת שיאים (צילום: אפרת דורון)נתב"ג. כאן לא צפויה שבירת שיאים (צילום: אפרת דורון)

ג'וליה סימפסון, נשיאת ומנכ"לית WTTC: "זה לא רק שבירת שיא, כבר לא מדברים על התאוששות - זה סיפור של הענף שחזר לשיא כוחו אחרי כמה שנים קשות, מספק תמריץ כלכלי משמעותי למדינות ברחבי העולם ומספק מיליוני מקומות עבודה".

ומה היעדים השווים לתיירות לשנת 2024? היכנסו למגזין הדיגיטלי "מסביב לעולם" של פספורטניוז

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: תיירות עולמיתwttcמועצת התיירות העולמית

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: