אא

ראש עיריית אתונה מבקש להעלות את מס התיירים

האריס דוקאס אמר כי על המלונות בעירו "לחלוק את הכנסותיהם עם העיר כדי לעמוד בעלויות התחזוקה, מי שמרוויח מאוד מהתשתיות של העיר, חייב להחזיר משהו לעיר". בכמה הוא רוצה להעלות את מס התיירים?

האקרופוליס באתונה (צילום: 123RF) האקרופוליס באתונה (צילום: 123RF)

רווחי המלונות ביוון מזנקים, וכולם רוצים חלק מהעוגה. ראש עיריית אתונה, האריס דוקאס, אמר כי מלונות הפועלים בעירו צריכים לחלוק חלק מהכנסותיהם עם העיר כדי לעמוד בעלויות המוניציפליות הגדלות. את הדברים אמר במהלך "הפורום הכלכלי של דלפי" שנערך בסוף השבוע האחרון.

לדברי ראש העיר, אתונה הופכת לענייה יותר, בזמן שהכנסות המלונות גדלו ב-23% בשנה שעברה (2023) ל-11 מיליארד אירו ועל כן הוא מבקש הגדלת מס התיירים המוטל בבתי המלון מ-0.5% ל-2%. 

"עלינו לשמור על ניקיון העיר עבור 700,000 התושבים, אבל גם עבור 7 מיליון תיירים בזמן שמספרים עוד גדלים", הסביר את בקשתו והוסיף שאי אפשר להשתמש באותם משאבים לאור הגידול התיירותי המרשים של העיר. "זה דורש כלים חדשים ודרכים אחרות לטפל בכך, אחרת תהיה בעיה לתושבים".

"מי שמרוויח מאוד מהתשתיות של העיר", סיכם את דבריו.

 

בעיית התחבורה: אגרה נוספת באתונה?

עוד בדבריו, בהתייחסו לבעיית התנועה במרכז אתונה, ראש העיר הציע להטיל אגרת נסיעה, להגדיל את שירותי התחבורה הציבורית ולסגור כבישים מרכזיים בסופי שבוע, ולאפשר פתיחתם רק להולכי רגל.

יצוין כי מיסי תיירים הפכו לכלי שימושי בידי מדינות שונות בשנים האחרונות. הדוגמה האקטואלית ביותר היא זו של ונציה שהחל מהחודש תגבה 5 אירו מכל תייר שייכנס לשטחי העיר.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אתונהיווןמס תיירות

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: