אא

בצל החשש מטרור: הלפיד האולימפי הודלק ביוון

כשברקע האיומים לפיגוע במשחקים האולימפיים וההתבטאות החריגה בעניין של נשיא צרפת, החגיגות הספורטיביות יוצאות לדרך באולימפיה העתיקה, שם הודלק הלפיד - ומשם הוא יוצא לדרכו עד לפריז

חזרות להדלקת הלפיד (צילום: SHUTTERSTOCK) חזרות להדלקת הלפיד (צילום: SHUTTERSTOCK)

כ-100 ימים לפני טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים לשנת 2024, ובצל האיומים לפגיעה של גורמי טרור בטקס הפתיחה, הלפיד האולימפי הודלק היום (שלישי 16.4) והחל את מסעו עד לבירת צרפת, שם ייערכו המשחקים בקיץ הקרוב.

הדלקת הלפיד האולימפי התרחשה באופן מסורתי באולימפיה העתיקה על ידי הוועד האולימפי היווני, בטקס הנערך בכל שנת משחקים מאז 1936 (אולימפיאדת ברלין).

במסגרת הטקס החגיגי, שחקניות המדמות את האלות היווניות פונות לאל השמש היווני לסיוע בהדלקת הלפיד. לאחר הדלקת הלפיד מנוגן ההמנון האולימפי. הטקס נערך במעמד נשיאת יוון, קתרינה סקאלרופולו, והיה פתוח לקהל הרחב. 

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

הלפיד נמסר לספורטאים אולימפיים יווניים למסע בן 11 ימים ביוון לפני צאתו לצרפת.

אתמול פרסמנו אודות הראיון החריג של נשיא צרפת עמנואל מקרון לטלוויזיה הצרפתית, שם הביע את חששו מפני כוונת גורמי טרור לפגוע במשחקים האולימפיים, לרבות בטקס הפתיחה.

מקרון אמר כי אם המצב לא ישתפר ויהיה חשש ממשי, ישנן תוכניות לביטול טקס הפתיחה הגרנדיוזי המתוכנן לראשונה בהיסטוריה להתקיים מחוץ לאיצטדיון האולימפי - ולהעבירו למתכונת מצומצמת ובטוחה יותר.

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים - פריז 2024, צפוי להתקיים ביום שישי, 26 ביולי. המשחקים יימשכו עד יום ראשון, 11 באוגוסט.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אולימפיאדההמשחקים האולימפייםהמשחקים הפאראלימפיים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: