אא

מחשש לטרור: נשיא צרפת מתכנן שינויים באולימפיאדה

בצל האיומים הגוברים והמצב הביטחוני העולמי המעורער, נשיא צרפת עמנואל מקרון התראיין לטלוויזיה הצרפתית לציון מאה ימים לפתיחת האולימפיאדה: "יש תוכנית ב' ותוכנית ג' אם לא נוכל לקיים את טקס הפתיחה על נהר הסיין". אלה האופציות שעל השולחן - ומה עם האירוויזיון?

צילום: SHUTTERSTOCK צילום: SHUTTERSTOCK

מאה ימים לפתיחת האולימפיאדה, והאיומים על קיומה גובריםבצל המתיחות הביטחונית במזרח התיכון (וגם באוקראינה), ולאחר המתקפה האיראנית על ישראל והסיכוי לתגובה ישראלית, נשיא צרפת עמנואל מקרון התראיין לטלוויזיה הצרפתית ודיבר בין היתר על סידורי האבטחה המורכבים לקראת המשחקים האולימפיים שצפויים להתקיים בפריז בקיץ הקרוב.

עמנואל מקרון (צילום: SHUTTERSTOCK)עמנואל מקרון (צילום: SHUTTERSTOCK)

"לצרפת יש מספר אלטרנטיבות אם טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים, המאורגן לראשונה מחוץ לאצטדיון, לא יכול להתקיים על נהר הסיין כמתוכנן", אמר מקרון בראיון לערוץ הטלוויזיה BFM TV. 

"יש תוכניות ב' ויש תוכניות ג', אנחנו מכינים אותן במקביל ונעשה ניתוח של הסיכונים בזמן אמת. יש לנו אפשרות לקיים את הטקס באופן מצומצם בטרוקדרו ואם זה לא יתאפשר נחזור לקיים את הטקס באיצטדיון", אמר נשיא צרפת.

היעד: טקס הפתיחה

מקרון היה גם ספציפי מאוד ביחס לאיומים ואמר: "מה שהטרוריסטים רוצים יותר מכל הוא למנוע מאיתנו להגשים את החלום של קיום טקס פתיחה גדול מאוד וטקס נעילה מרשים מאוד, ובהמשך קיום של המשחקים הפאראלימפיים כסדרם". 

צילום: SHUTTERSTOCKצילום: SHUTTERSTOCK

המשחקים האולימפיים בפריז אמורים להיפתח ב-26 ביולי (אז גם ייערך טקס הפתיחה) ולהינעל ב-11 באוגוסט. המשחקים הפאראלימפיים צפויים להיפתח ב-28 באוגוסט ולהינעל ב-8 בספטמבר.

עוד לפני האולימפיאדה, עיני אירופה נשואות לעיר מאלמו שבשבדיה, הנחשבת לעיר המוסלמית ביותר ביבשת - והיא מארחת תחרות האירוויזיון לשנה זו. בישראל נערכים באופן מתוגבר שעל פי גורמים המעורים בפרטים, המשלחת השנה תהיה המאובטחת ביותר בתולדות התחרות מחשש לפגיעה בנציגת ישראל, עדן גולן, או בחברי המשלחת הישראלים.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אולימפיאדהאירוויזיוןאירוויזיון 2024עמנואל מקרוןנשיא צרפתהמשחקים האולימפייםהמשחקים הפאראלימפיים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: