אא

עם קנסות של עד 60 אלף אירו: מהפכת החופים של יוון יוצאת לדרך

מיטות שיזוף, שמשיות והקמת עסקים לא חוקיים ייאסרו ב-198 חופים ברחבי המדינה התיירותית, במטרה לשמור עליהם פתוחים ונגישים לציבור. בחופים שתותר הצבת מיטות שיזוף, אלה יחויבו במרחק של 4 מטרים מהחוף. הקנסות לעוברים על החוק גבוהים במיוחד

חוף אגיה מרינה, כרתים (צילום: עמית קוטלר) חוף אגיה מרינה, כרתים (צילום: עמית קוטלר)

סוף ל"השתלטות" על חופי יוון. לרגל פתיחת עונת התיירות במדינה, ממשלת יוון אוסרת על הצבת מיטות שיזוף ושמשיות ב-198 חופים ברחבי המדינה. באותם חופים גם תיאסר פעילות של עסקים מכל סוג שהוא והם יחויבו בנגישות מלאה למים. העוברים על החוק צפויים לקנס של עד 60 אלף אירו.

מדובר בחופים באיים רבים וגם באזור ה"Main Land" של יוון. בין החופים שבתוכנית החדשה נמצאים רבים כאלה באיים לסבוס, אוויה ואחרים.

על פי אותו חוק, הפרות, לרבות בניית חומות ומבנים, התקנת גדרות, אדניות וגגונים וכן הצבת כלי רכב הפוגעים בגישה לחוף ולים ייקנסו בסכום של עד 60,000 אירו על מנת להבטיח כי החופים של המדינה תמיד נגישים לציבור.


כך נראות מיטות השיזוף על חופי כרתים (צילום: עמית קוטלר)
 

בשנה האחרונה הכריזה ממשלת יוון גם על חוק אחר במסגרת "תנועת המגבת" במדינה, לפיו בחופים שבהם תותר הצבת מיטות שיזוף, אלה לא יורשו להיות ממוקמות במרחק של פחות מ-4 מטרים מקו המים.

החוק החדש הגיע לאחר מחאה גדולה מצד המקומיים, לרבות תושבי האיים, שטענו כי הברים והמסעדות תופסים את מרבית השטחים על החוף ולא מאפשרים פשוט להגיע ולנפוש עם מגבת על קו המים. כעת, נותר רק לראות האם החוק ייאכף והמיטות מעט יורחקו מקו החוף.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: יווןאיי יווןחופים

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: