אא

יו"ר לשכת מארגני תיירות נכנסת: ״התנהגות האוצר בזויה, לתת לאנשים לקרוס מול העיניים״ ?

ליאור גלפנד במתקפה חריפה על התנהלות משרד האוצר עם מארגני התיירות: ״האוצר בדרך ״הנכונה״ לגמור את התיירות נכנסת לישראל. שיודיעו שהם לא רוצים בתיירות הנכנסת, וייכנסו לדפי ההיסטוריה.. ביום שירצו להחזיר לפה תיירות, לא יהיה עם מי לעשות את זה״

גלפנד (צילום: חן גלילי) גלפנד (צילום: חן גלילי)

בלשכת מארגני תיירות נכנסת כבר מתחילים לאבד את הסבלנות מול התנהלות משרד האוצר בכל הקשור למשרדים העוסקים בתיירות נכנסת,  שבשל המלחמה נותרו ללא עבודה.

ליאור גלפנד, יו"ר הלשכה, סיפר על המצב הקשה ומתלונן על התנהלות של משרד האוצר בטיפול במארגני התיירות הנכנסת לישראל ויוצא בהאשמות ואזהרות על הצפוי בתיירות הנכנסת: "מלחמת 'חרבות ברזל' הסתיימה מבחינת משרד האוצר", אומר גלפנד בשיחה עם פספורטניוז.

"סגרנו דרך משרד התיירות דרישה של השר כץ תשלום של כ-35 מיליון שקל לשימור כוח האדם בשלושת החודשים הראשונים של 2024. את זה סגרנו בנובמבר, זה היה מתוך הערכה שהמלחמה הזו תסתיים מתישהו. הגענו לסוף מרץ וזה עדיין לא בוצע בפועל. ביקשנו להאריך את זה בעוד כחודשיים, במשרד האוצר אמרו אין בעיה, נאריך את זה, אבל עד סוף השנה.

"כשיחזרו התיירים - לא יהיה מי שיקבל אותם" (צילום: SHUTTERSTOCK)"כשיחזרו התיירים - לא יהיה מי שיקבל אותם" (צילום: SHUTTERSTOCK)

"הם חושבים שהוא מנהלים עסקה עם שוק - לתפוס אנשים במצבם הכל כך נמוך כדי שיוכלו למחוק מהפרוטוקול. כמובן שלא נסכים לכך. אנחנו יוצאים לדרישה מוכפלת של הסכום עד סוף 2024, זאת הערכה שלנו למועד של - אולי - התחלת חזרה של תיירים באופן סביר, ועל זה נלחם עם השר או בלי השר".

מה מצבכם כיום?

"צריך להבין. ברגע שכוח האדם הזה הולך, הוא לא חוזר. ביום שירצו להחזיר לפה תיירות, לא יהיה עם מי לעשות את זה. מדינת ישראל השקיעה בתיירות הנכנסת מאות מיליונים בשנים האחרונות, עובדים כדי לשפר את תשתיות התיירות, לא יכולים לתת לזה להימחק, אלא אם אנשים לא מאמינים שהתיירות הנכנסת לארץ תחזור אי פעם. אלו לא התחזיות שלנו. הלקוחות שלנו מצהירים שהם חוזרים ברגע שהמצב פה יקבל תפנית. מדינת ישראל צריכה שיהיה לה סובלנות כדי לשמר אותנו".

מה שר התיירות חיים כץ אומר לכם?

"שר התיירות איתנו, נקווה לפחות ברוחו, אבל הוא לא מחזיק בפנקס הצ'קים. זה יושב באוצר ולצערי אף אחד לא מוכן לחתום שם על הצ'ק".

איך אתה רואה את ההתנהלות הזו של האוצר?

"בזויה, בזויה. לתת לאנשים לקרוס מול העיניים? להביא אותם למצב הכי נמוך שאפשר כדי שיקבלו כל גרוש וחצי שיציעו? אנחנו לא מוכנים להגיע למצב הזה, רוצים רק תמיכה להחזיק את כוח האדם. אנחנו בעלי המשרדים והחברות המארגנות לא מקבלים שום פיצוי. מבקשים רק לשמור על התשתית התיירותית והערך המוסף של זה, להביא פרנסה לעוד כ-40 אלף איש בהמשך. וזה לא יקרה אם לא יהיו בישראל מארגני תיירות נכנסת".

כמה עובדים יש לכם כיום בחברות?

"כיום אני מאמין בין שמונה מאות לאלף עובדים, אבל ככל שנתקדם למועד שהובטח לנו לקבל את הסכומים מספרם יירד. לא יהיה מי שיחזיר את התיירות כאשר זה יקרה. אם כוונת משרד האוצר שזה מה שיקרה אז הוא בדרך ״הנכונה״ לגמור את התיירות נכנסת לישראל. אם מדינת ישראל מוכנה לוותר על הדבר הזה שקוראים לו תיירות הנכנסת, ולהגיד לצליינים וליהודים הטובים שרוצים להגיע לפה ומחזיקים פה כלכלה שהיא השישית מבחינת ההכנסה למדינת ישראל בשנים נורמליות והאוצר מוכן לוותר על כך, אז שיודיעו על כך ויפסיקו את ההתנהלות הזו וייכנסו לספרי ההיסטוריה עם מה שהם עשו".

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: משרד האוצרמשרד התיירותשר האוצרשר התיירותליאור גלפנדלשכת מארגני תיירות נכנסת לישראללשכת מארגני תיירות נכנסת

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: