אא

שבוע להופעת ישראל באירוויזיון: המשטרה השבדית אישרה הפגנות פרו-פלסטיניות

על פי הודעת המשטרה במאלמו, העיר המארחת את התחרות, "החוקה השבדית שומרת על הזכות לחופש הביטוי וחופש ההפגנה, כולם רשאים להביע את דעתם ולקחת חלק בהפגנות". דיווח: על נציגת ישראל עדן גולן נאסר לצאת מחדר המלון

הפגנות נגד השתתפות ישראל באירוויזיון (צילום: SHUTTERSTOCK) הפגנות נגד השתתפות ישראל באירוויזיון (צילום: SHUTTERSTOCK)

בעוד שבוע תעלה עדן גולן לייצג את ישראל בתחרות האירווזיון שתיערך בעיר מאלמו שבשבדיה, והמתח מגיע לשיאו. אבל למרבה הצער, המתח השנה אינו סביב מיקומה של נציגת ישראל לתחרות השירים, אלא סביב אבטחת המשלחת הישראלית שהופכת מורכבת ככל שהתחרות מתקרבת.

במשטרה השבדית התקבלו מספר בקשות לקיום הפגנות ומופעי מחאה במהלך האירוויזיון, ועל פי הדיווחים בתקשורת השבדית לא מעט מהבקשות - אושרו. 

עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון (צילום: רן יחזקאל)עדן גולן, נציגת ישראל לאירוויזיון (צילום: רן יחזקאל)

"רוב הבקשות להפגנות מתייחסות למלחמה בין ישראל לחמאס", נכתב בהודעה רשמית מטעם משטרת שבדיה, שציינה במפורש כי "החוקה השבדית שומרת על הזכות לחופש הביטוי, חופש האסיפה וחופש ההפגנה לכל תושבי שבדיה. המשמעות היא, בין היתר, שכל התושבים רשאים להביע את דעתם ולקחת חלק בהפגנות".

במשטרה שבדיה אומרים כי "על המשטרה האחריות לשמור על זכותו של כל אחד להביע את דעתו על פי החוקה, אך אם 'יתבצעו פשעים' בזמן ההפגנות, המשטרה תחקור אותם". על פי כרזות שכבר הופצו בשבדיה, ההפגנות צפויות להגיע לשיאן ביום חמישי הבא, 9.5, יום השתתפותה של עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון.

במת האירוויזיון (צילום: EBU)במת האירוויזיון (צילום: EBU)

בתוך כך, דיווח בעיתון ה"טלגרף" הבריטי מציין הבוקר (חמישי 2.5) כי על נציגת ישראל לאירוויזיון, עדן גולן, נאסר לצאת מחדר המלון שלה כלל, לכל צורך שאינו קשור בתחרות האירוויזיון, בשל חשש ממשי לניסיון פגיעה בה. 

המשלחת הישראלית נמצאת במאלמו מיום שלישי השבוע תחת אבטחה כבדה ביותר, למרות שיש לציין כי משלחת ישראל לאירוויזיון מאובטחת על ידי שירותי הביטחון הישראליים בכל שנה, ללא קשר למיקום התחרות. עם זאת, המלחמה והיותה של מאלמו העיר המוסלמית ביותר באירופה עם פעילות אנטי-ישראלית ופרו-פלסטינית רבה, מביאות לעיבוי האבטחה. 

בתגובה לפניית פספורטניוז בעניין הדיווח ב"טלגרף" אודות עדן גולן, בתאגיד השידור הישראלי כאן, האחראי על המשלחת הישראלית לאירוויזיון, אמרו כי הם לא מתייחסים לסידורי האבטחה של המשלחת.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: אירוויזיון 2024אירוויזיוןמאלמושבדיה

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: