אא

כדי לעמוד בביקושים: גם ישראייר וארקיע חוכרות מטוסים נוספים

חברות התעופה הישראליות ממשיכות להרחיב את הצי: אחרי שסאן דור חכרה בשבוע שעבר שני מטוסים מחברת Klasjet הליטאית, גם ישראייר מתכוונת לחכור שני מטוסים נוספים ואילו דירקטוריון ארקיע אישר עסקה לחכירה יבשה של מטוס איירבוס נוסף

ישראייר (צילום: SHUTTERSTOCK) ישראייר (צילום: SHUTTERSTOCK)

לאור הפסקת טיסות של חברות תעופה זרות רבות לישראל בעקבות המלחמה, חזרה של חלקן והפסקה נוספת בעקבות המתקפה מאיראן על ישראל, בחברות התעופה הישראליות ביקושים אדירים לטיסות.

אך לחברות אין די מטוסים לעמוד בלחץ. בשבועיים החולפים מטוס אחד של ארקיע קורקע וגרם לביטולי טיסות רבות בשל העדר מטוסים. לכן, החברות מתכוונות להגדיל את הציים כדי שיוכלו לעמוד בביקושים הגדולים הצפויים בעונת הקיץ.

כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, חברת אל על צרפה שני מטוסים חכורים של חברת Klasjet הליטאית שיצטרפו לצי מטוסי חברת הבת -סאן דור, לטובת תגבור הפעילות של החברה והמשך הרחבת היעדים.

כעץ גם ישראייר וארקיע מתכוונות להגדיל כבר בתקופה הקרובה את צי המטוסים.

לפספורטניוז נודע כי ישראייר במשא ומתן לצרף עוד שני מטוסים בחכירה. ככה שהחברה צפויה בסך הכל להפעיל בצי עשרה 10 מטוסים. כיום לישראייר שמונה מטוסים פעילים, כאשר לפרק זמן לא ארוך הפעילה תשעה.

גם בארקיע החליטו שהצי כיום קטן מדי, והחברה מגדילה את צי המטוסים לשישה עם צירוף A321CEO. 

דירקטוריון החברה אישר ביום חמישי האחרון עסקה לחכירה יבשה של מטוס איירבס 321 CEO, שיופעל על ידי ארקיע ויתווסף לצי המטוסים של החברה.

בארקיע מצפים להשלמת העסקה ובמהלך החודש הבא לקליטת המטוס ובחברה רואים במהלך זה, הזדמנות לחיזוק צי המטוסים וחיזוק פעילותה.

מבנה המטוס החדש - 220 מושבים, זהה בתוצרתו ל-2 מטוסי האיירבס 321NEO הקיימים בצי החברה. יחד עם המטוס החדש, צי ארקיע ימנה 6 מטוסים בהפעלה עצמית. עסקת המטוס ל 3.5 שנים, המטוס יירשם ברישום ישראלי ויופעל על ידי צוותי ארקיע.

מארקיע נמסר: "המטוס הנוסף אשר יצטרף לצי המטוסים, יאפשר לארקיע להרחיב את כמות הטיסות ומפת היעדים כחלק מתוכנית ההצטיידות של החברה לשנים הקרובות".

אגב, תוספת מטוסים לחברות תעופה הינה משימה לא קלה כלל בימינו בכל העולם.

צילום: ארקיעצילום: ארקיע

כזכור, אל על חתמה על חכירת שני מטוסי בואינג לטובת פעילות חברת הבת סאן דור,  אל על תפעיל בסך הכל 21 מטוסים בחכירה יבשה בצי המטוסים שלה.

כפי שפרסמנו בפספורטניוז, ישראייר סיימה את חודש אפריל עם מספרים מעולים  בנתב"ג ועם גידול מרשים. החברה תחת המנכ"ל אורי סירקיס הטיסה בחודש החולף 106,332 נוסעים, גידול של 26% לעומת אפריל 2023 אז הטיסה 84,632 נוסעים. לפי הערכות בחברה, נתח השוק שלה בנתב"ג בחודש אפריל עמד על כ-9%.

הירשמו למבזקי פספורטניוז

וקבלו את העדכונים והחדשות הכי חמות של עולם התיירות והתעופה בארץ ובעולם

תגיות: ישראיירארקיעאל עלמטוס

הוספת תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
הצג עוד תגובות

מאמרים נוספים

 
מחפש...
תנו לנו לייק בפייסבוק, ותישארו מעודכנים

מומלצים בשבילך: